Trend Elmagyarázza a SUV-őrületet a Ford

Elmagyarázza a SUV-őrületet a Ford

autopro.hu | 2016.02.17 10:18

Elmagyarázza a SUV-őrületet a Ford

A trendek kialakulása érdekes folyamat: első lépésként az autógyártók többféle eszközt is felhasználnak formálásuk érdekében, majd az éppen aktuális divat a fogyasztók preferenciáit rendezni át nagyban.

Hirdetés

A városi terepjárók iránti nagy kereslet átrendezte az autópiacot: a SUV-ok értékesítése nem tiszta többletet jelentett az értékesítésben, hanem más kategóriáktól csábított át fogyasztókat. A trend változásának legnagyobb vesztesei a szedánok. Raj Nair, a Ford technikai igazgatója szerint bár a szedánok nem fognak eltűnni, egyelőre semmi nem utal arra, hogy a kategóriák közötti átpártolás iránya megváltozna, azaz folytatódhat a SUV-ok térnyerése.

A Ford technikai vezetője az Autonews számára elmondta, hogy a különböző piacokon természetesen lehetnek eltérések, azonban a crossoverek iránt szinte a világ minden országában jelentős a kereslet. Persze a trend változásának folyamata nem egyfajta adottság: az autógyártók is sokat tesznek azért, hogy az éppen divatos kategóriák minél nagyobb tömeget ösztönözzenek vásárlásra. Nair szerint Európában például a helyi ízléshez kellett igazítani a SUV-okat, emiatt az öreg kontinensen a szedánok mellett az eladott egyterűek és a kisbuszok aránya is csökkent.

Raj Nair

Raj Nair úgy véli, az autógyártók trendformáló tevékenysége a Ford esetén könnyedén megfigyelhető, hiszen elég a modelljeik elnevezésére gondolni. Hiába látjuk ugyanazt a Focus vagy Fusion nevet európai és amerikai modelleken is, mivel az autógyártó a különböző piacokon igyekszik a helyi fogyasztóknak tetsző személykocsit építeni, egy tengerentúlon és egy Európában eladott Focus egymás mellé állítva leginkább csak nevükben hasonlítanak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink