Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A robotkormánynak mindegy, hol ül a sofőr
Bemutatkozik Budii, a balkormányos félautomata autó. Vagyis nem, jobbkormányos! Illetve egyik sem, mégis mindkettő. Ez lenne a jövő autója?
A Kuka robotok és a járműipar jól ismerik egymást, bár eddig csak a gyártósorok környékén találkoztak egymással az autók és a félkarú multieszközök. A svájci Rinspeed gondolt egyet, és a BMW i3 alapjain olyan négykerekűt raktak össze, amelyben a kormány valójában egy robotkar.
Mindegy, ki vezet |
Az érzékeny és alkalmazkodó, könnyűszerkezetes KUKA LBR iiwa robottal felszerelt Budii fantázianevű járművet akár az anyós, akár az „após” ülésről vezethetjük. Nem hagyták ki a középső állást sem a fejlesztők, ami – könnyű kitalálni – sofőr nélküli üzemmódot jelent.
Arra is felkészült a rendszer, hogy senki nem fogja a kormányt |
Bár érdekes tanulmányról van szó, nem tűnik annyira áttörő nóvumnak a találmány. Nem is a járművek kormányelhelyezésének forradalmasítása a szakemberek szándéka: – Az önműködő autó esetében a következő évtizedekben a műszaki problémák és jogi kérdések megoldásánál lényegesen nagyobb feladat áll előttünk. Újra kell definiálnunk ember és gép viszonyát, de fel kell vetnünk a felelősséggel, a toleranciával és az elvárásainkkal kapcsolatos kérdéseket is – fogalmazott Frank Rinderknecht, a Rinspeed vezetője.
Gép és ember találkozása |
A cég, amely 24 technológiai partnerrel együttműködve dolgozik a jövő közlekedési eszközének tökéletesítésén, viszonylag terjedelmes videóban festi fel, mennyire többről van itt szó, mint cserélgethető vezetői pozícióról.