Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW megoldja az önvezetés legveszélyesebb problémáját
A közlekedés teljes automatizáltsága még odébb van, így fel kell készülnünk a humán és a gépi sofőrök együttes jelenlétére. A német gyártó szabadalma garantálná az emberi felügyeletet a még nem teljesen autonóm járművek felett.
Az önvezető Teslák balesetei rávilágítottak a technológia egy veszélyes pontjára: az egyre okosodó autók tulajdonosai hajlamosak elbízni magukat gépük tudását illetően, így gyakran nincs megfelelő emberi kontroll az önvezetésre teljes mértékben még nem képes járművek felett. Erre az igényre kínál most megoldást a Volkswagen.
A közlekedésbiztonság fenntartásának érdekében fontos a párhuzamos felügyelet, így a németek olyan rendszert szabadalmaztattak, ami az autó irányítását továbbra is algoritmusokra bízná, ám a sofőr figyelmét a döntéshozatalba való bevonással terelné az útra. A válaszlehetőségeket érzékelő autó az infotainment rendszeren keresztül tájékoztathatja az egyre inkább utasként viselkedő sofőrt a forgalmi szituációról, aki aztán egyszerűen, egy érintőképernyőn utasíthatja az autót, írja az autoblog.com.
Ilyen lehet például egy lassú jármű utolérése: az autó felajánlhatja annak követését, vagy megelőzését is. Ez a megoldás épp bizonyos visszalépést jelentene az autonómiától, hiszen a sofőr nem aludhatna vagy olvashatna, de az biztos, hogy a járműipari tapasztalatszerzést sokkal biztonságosabbá tenné.