A Transdev és a Delphi kereskedelmi partnerséget kötött az önvezető járművekre

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.06.15. 14:21

Az EU első nyitott, sofőr nélküli, on-demand mobilitási szolgálatát a Paris-Saclay Egyetemen és Rouen-ben tesztelik majd.

A Transdev és a Delphi Automotive PLC – két mobilitási és az önvezető megoldások fejlesztésében világvezető vállalat – kereskedelmi megállapodást írt alá, hogy egy globális, teljesen automata, on-demand mobilitási (AMoD) közlekedési rendszert fejlesszenek. A rendszer a Transdev Universal Routing Enginét (URE) és a Delphi korábban bemutatott automatizált vezető platformját, a Centralized Sensing, Localization and Planning (CSLP) nevű, Delphi és Mobileye által közösen fejlesztett platformját fogja hasznosítani. A Transdev és a Delphi közösen fog dolgozni a Paris-Saclay Egyetemen és Rouenben, az EU első, nyílt utakon tesztelt, sofőr nélküli, on-demand mobilitási szolgáltatásán.

– A Delphi sofőr nélküli technológiákkal kapcsolatos szakértelmével felgyorsítjuk a kapacitásainkat, hogy egy globális, önvezető közlekedési rendszert fejleszthessünk. Célunk, hogy a legjobb PACE mobilitási megoldásokat ajánljuk vevőinknek: személyre szabott (Personalized), önvezető (Autonomus), kapcsolt (Connected), és elektromos (Electric). Vállalataink piacvezetők szakterületükön, és ez erősségeinket kombinálva feljogosít minket, hogy bemutassuk innovatív sofőr nélküli szolgáltatásainkat a jelenlegi és jövőbeli működésünkben. Ezzel elfogadjuk, a Transdev úttörő az egybefüggő önvezető közlekedési rendszerekben, a globális mobilitási hálózatokban – mondta el Yann Leriche, a Transdev csoport B2C üzletért felelős vezérigazgatója.

– A legutóbbi bejelentés segít felgyorsítani a kereskedelmileg is megvalósítható önvezető járművek fejlesztését – mondta Glen De Vos, a Delphi rangidős alelnöke, és legfőbb technológiai vezetője. – A Transdev a mobilitási működésben legmélyebb hozzáértésével van jelen, ez az együttműködés tovább erősíti az AMoD és adatkezelési kapacitásunkat, míg az önvezető platformunkat kiterjeszti, hogy az magába foglalhassa a különböző járműtípusok széles választékát. Ennek eredményeként elégedettek vagyunk. Ez az együttműködés közelebb visz minket ahhoz, hogy bebizonyíthassuk minden ügyfelünknek és partnerünknek, hogy önvezető és mobility-on-demand platformunk megbízható és megfizethető.

Transdev és Delphi megállapodás

A Delphi és a Transdev az AMoD rendszerek tudását fogja megosztani egymással, hogy teljesen önvezető járműveket, egy sofőr nélküli jármű infrastruktúrát (DVIS) és egy felhő infrastruktúrát készíthessenek, azért, hogy támogassák a kereskedelmi AMoD rendszert, ami így globálisan működhetne.

Ahhoz, hogy ezt elérjék, a Delphi integrálni fogja kulcsátadásos CSLP platformját a Transdev mobilitási szolgáltató járműveibe, beleértve a központi számítógépet futtató Delphi Ottomatika járműellenőrző szoftverjét, széleskörű szenzor készletét és minden szükséges connectivity és adatszolgáltatását, amit a Control-Tec valós idejű analitikájára alapozott, a Movimento biztonsági, levegőn keresztüli (OTA) technológiáit és a Mobileye REM technológiáját. A Transdev integrálja az univerzális irányítású motorját (URE) és távirányítós ellenőrző-irányító szoftverét, beleértve az intelligens infrastruktúrát és a további szoftver modulokat, amit a személyi közlekedés céljára rendeltek, hogy átültessék azt a hatalmas tudást az ügyfelek felhasználásába, mint biztonsági és minőségi szolgáltatási specifikációkat a megosztott mobilitási szolgáltatásban.

Rouen-i és Paris-Saclay-i próbák

A Transdev idén kezdeményezett egy önvezető on-demand mobilitási programot Normandiában. A Delphivel való együttműködése miatt a két csoport egyesülve teszteli az egész rendszert, vagyis az elküldést, a távirányítós ellenőrző-irányító rendszert és a járműveket. Emellett tesztelheti az építészeti és intelligencia szenzorokat a sofőr nélküli utolsó mérföldön, ideértve a következő fázist, vagyis egy kereskedelmi szolgálatot is.

Paris-Saclay-en a Transdev és a Delphi első mérföld, utolsó mérföld on-demand megoldáson fog együtt dolgozni, egy átlagos vasútállomás és a Paris-Saclay kampusza között.