A Tesla önvezető technológiát fejleszt kisteherautójához

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.11. 10:03

A Tesla hosszú távot futó, elektromos kisteherautót fejleszt, amely konvojokba rendeződve, automatikusan követi a vezérjárművet. Egyre közelebb jutnak a prototípus teszteléséhez.

Eközben Kaliforniában a hivatalos szervek a Teslával találkoztak, hogy megvitassák a vállalat szándékait az önvezető kamionokról – mondta el az állam szóvivője, Jessica Gonzales a Reuters-nek.

 A levélváltás és a találkozó azt mutatja, hogy a Tesla önvezető technológiát tesz elektromos kamionjába, amit állítása szerint szeptemberben fog leleplezni, és további, való életbeli tesztek alá veti majd, potenciálisan előremutatva a kereskedelmi szállítmányozás egy magasan versenyképes területén, amit az Uber Technologies Inc és az Alphabet Inc Waymo leánya ural jelenleg.

Miután egy évvel ezelőtt bejelentette szándékait, mely szerint elektromos kamiont fejleszt, áprilisban Musk twitteren írta, hogy a kisteherautó szeptemberben kerül leleplezésre, és júniusban, az éves befektetői találkozón megismételte az elkötelezettséget, de nem említett semmiféle önvezető technológiát.

Rengeteg Szilikon-völgybeli vállalat fejleszt önvezető technológiákat hosszú járművek számára. Az ipart egy első, korai piacnak tekintik a technológia számára.

Néhány további vállalat is dolgozik a konvoj-technológián, vagyis egy olyan vezetési formáción, ahol a kamionok nagyon szorosan követik egymást. Ha a kamionok önállóan követni tudnák az első járművet, nem lenne szükség többé sofőrökre.

A Szilikon-völgybeli Peloton Technology például több kamiongyártóval dolgozik együtt, beleértve a Volvót is, a konvoj rendszeren, ami a teljes övezetés előfutára lehet.

Májusban és júniusban lezajlott egy email váltás a Tesla és Nevada állam vezetői között, amely egy június 16-i találkozó napirendi pontjait is tartalmazta, és amelyben szó volt róla, hogy két teherautó prototípust tesztelnének az államban.

„Ahhoz, hogy biztosítsuk, hogy egy oldalon állunk, elsődleges célunk, hogy működtetni tudjuk prototípus teszt teherautóinkat egy folytatólagos módon” – mondta Nasser Zamani, a Tesla szabályozója.

Eddig egy vállalat sem tesztelt önvezető járműveket, ember nélkül a fülkében.

Kalifornia állam szóvivője, Gonzalez elmondta, hogy a Tesla találkozót kérvényezett, hogy bemutathassa új vezetőit, és beszéljen a vállalat szándékairól az önvezető kamionokkal kapcsolatban. A Tesla elutasította, hogy kommentálja az esetet.

Nevadai hivatalnokok megerősítették a találkozót a Teslával, elmondták, hogy a Tesla nem nyújtott be még engedélyeztetési kérvényt. A további tájékoztatást azonban Nevada elutasította.

Musk elmondta, hogy a potenciális ügyfelek égnek a vágytól, hogy beszerezzenek egy Tesla elektromos kamiont, de szembenézett a kétséggel, hogy vajon a vállalat képes-e rá.

Amíg a megalapított kamionos vállalatok, és kamiongyártó startupok arra költenek, hogy elektrifikálják a helyi csomagközvetítő flottáikat, az akkumulátor üzemidőbeli korlátai távol tartották az ipart attól, hogy olyan elektromos kamionokat gyártsanak, amik keresztül-kasul bejárják az országot.

A lítium-ionos akkumulátorokat kutató Venkat Viswanathan, a Carneige Mellon Egyetemről, elmondta, hogy a hosszú távú, elektromos teherautózás még nem megvalósítható.

Amíg a dízeles teherautók 800 kilométert is megtesznek egy tankolással, az elektromos teherautók nagyjából 130 kilométert tudnak megtenni egy töltéssel.