Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Magna és a Ford tovább nettósítja az össztömeget
Az új, szénszálas kompozitból készülő segédváz az acélhoz képest 34 százalékkal kevesebbet nyom, vagyis újabb segítséget kaphatnak a gyártók az üzemanyag-felhasználási hatékonyság növelésében. A fejlesztő duó már a sorozatgyártásra készül.
Nincs megállás a súlycsökkentésben, ezúttal a kanadai Magna és a Ford állt elő újabb fejlesztéssel. A beszállító és az autógyártó által kifejlesztett szénszálas kompozit segédváznak nem csupán az az egyetlen előnye, hogy az acélhoz képest 34 százalékkal könnyebb, hiszen a külső fizikai behatásoknak is jobban ellenáll.
A munka során mindössze hat alkatrész felhasználásával 45 másikat váltottak ki, így a prototípus 87 százalékkal kevesebb elemből áll össze. Ha még nem lenne elég a pozitívumokból, a Magna és a Ford közlése szerint a szerkezet a korrodálódásra is kevésbé hajlamos. A rögzítések között a ragasztás és a szegecselés is nagy szerepet kapott.
A segédváz jelenleg tesztelés alatt áll, most többek között a virtuálisan nehezen vizsgálható korrózió és kavicsfelverődés áll a figyelem központjában. A cégek persze már most bizakodók, ezt jól mutatja, hogy egy csapat már dolgozik a sorozatgyártás beindításának megtervezésén.
Az Automotive News szerint az újabb szénszálas szerkezet nagy segítséget jelenthet az egyre szigorodó fogyasztási és kibocsátási normák miatt magas K+F kiadásokra kényszerülő autógyártóknak.