Trend A Ford önvezető autókhoz szabadalmaztat kivehető kormányt és pedálokat

A Ford önvezető autókhoz szabadalmaztat kivehető kormányt és pedálokat

autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.18 06:30

A Ford önvezető autókhoz szabadalmaztat kivehető kormányt és pedálokat

Az önvezető technológiákkal a fix kormánykerék és pedálok szükségessége megszűnik. Ez nem azt jelenti, hogy teljesen kiiktatják őket az autókból, de ki lehet majd őket venni, ha éppen nincs rájuk szükség.

Hirdetés

A Ford olyan időket jósol, amikor az autókban már nem lesz szükség arra, hogy a sofőröknek mindig kéznél legyen az irányítás, de ők azt akarják, hogy elérhető legyen ez a lehetőség is, és hogy az ügyfél dönthesse el, hogy átveszi-e kormányt, vagy sem. Emiatt a Ford szabadalmat nyújtott be a kivehető kormánykerékkel, és pedálokkal kapcsolatban, nagy hangsúlyt helyezve a biztonság és a légzsákok kérdéskörére.

A Ford 2016 februárjában nyújtott be tervezetet, és a szabadalom 2017. augusztus 10-re készült el. A vállalat szabadalma két kihívást mutat, a kivehető kormánnyal kapcsolatban.

Az első, hogy a kormánykerék belsejében található a sofőroldali légzsák, a második pedig, hogy a kormánykerék hiánya hátráltathatja a járműfejlesztést, mert sokkal nehezebbé teszi, hogy a járművet a sofőr irányítása alá helyezzék, hogy kiértékeljék a jármű reakcióját az olyan extrém módon dinamikus manőverekkel kapcsolatban, mint például a gyors sávváltás.

Amíg a csatlakoztatható kormánykerék és a pedálok megoldják a fejlesztési és a sofőr preferenciájával kapcsolatos ügyeket, a Ford szabadalma nagy hangsúlyt fektet a biztonsági szempontokra, úgy, hogy légzsákot tesz a kormánykerékbe és a műszerfalra is, továbbá kikapcsolja a műszerfali légzsákot, ha a kormány a helyén van. A szabadalomban rajzok is vannak a légzsák telepítésével kapcsolatban, mindkét variáció esetére.

Amikor csatlakoztatva van a kormánykerék, mechanikusan és elektromosan is lehet kormányozni. A pedálokat egy rugóval és egy gáztompítóval lehet irányítani, vagy használható egy elektromos aktuátor és egy szoftver, hogy fékpedál ellenállást stimuláljon. A szabadalom azt is leírja, hogy a csatlakozónyílások egy borítással eltakarhatók, hogy dizájnos kinézetet biztosítsanak, ha az alkatrészeket eltávolítják.

A jövő önvezető autókkal kapcsolatos szabályozásai még mindig nem tiszták, azonban ez a szabadalom egy lehetséges megoldást kínál arra az esetre, amikor bizonyos helyek, vagy szituációk a sofőr irányítását teszik szükségessé. Ez lehetővé teszi a Ford számára, hogy ugyanazt az autót építse meg, és bocsássa forgalomba egy olyan ügyfélnek, aki nem akar kormánykereket, vagy pedálokat használni, és egy olyan ügyfélnek, akinek országában a jogszabályok korlátozzák az önvezető autókat.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink