'interjú'

Bodnár Sándor: Kannibalizmus zajlik az autóipari munkaerő piacán

A Hays Hungary szakértője szerint ma a legfontosabb megtartani a jó munkaerőt, csak utána érdemes új kollégák felvételében gondolkodni. A munkavállalók egyre válogatósabbak, és meg is tehetik, hogy magasabb elvárásokkal éljenek.

Author: Gégény István | 2017.03.31. 06:31

Három testvér, három karriertörténet – ilyen pályát futhatnak be az öntőmérnökök

Akárcsak egy népmese, olyan ez a beszélgetés a Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft. szakembereivel: a legnagyobb testvér az országot átszelve elindult szerencsét próbálni, akinek olyannyira bejöttek a számításai, hogy követték őt testvérei is. Juhász Viktorral, Gáborral és Ákossal, valamint a vállalat termék- és folyamatmérnökségének vezetőjével, dr. Fegyverneki Györggyel beszélgettünk.

Author: Pardavi Mariann | 2017.03.30. 09:30

Ábrahám László: már nem sci-fi, hanem valóság az Ipar 4.0

A fejlett ipari világ mellett nálunk is egyre inkább kirajzolódik a negyedik ipari forradalom betörése, a magyar vállalatok számára napi valósággá válik. Ahogy az okostelefonok használata átalakította mindennapjainkat, a jóval konzervatívabb, hagyományos iparágak sem kerülhetik el az információtechnológia térnyerését. Dr. Ábrahám Lászlóval, az NI Hungary Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk az Ipar 4.0 hazai vonatkozású jelentőségéről.

Author: Pardavi Mariann | 2017.03.22. 09:31

Wolfgang Lemb: az autóipari béreknek emelkedniük kell

A németországi IG Metall szakszervezeti szövetség elnökségének tagjával Kecskeméten beszélgettünk, ahol nemzetközi együttműködésen alapuló szervezeti egységet hoztak létre a munkavállalók érdekeinek támogatásához.

Author: Gégény István | 2017.03.16. 06:30

Erdős Péter: három évtizede foglalkozunk automatizálással

A budapesti székhelyű Kvalix Automatika Kft. egyik erőssége a sokszínűség: minden tevékenységet, a tervezéstől a gyártásig bezáróan egy fedél alatt látnak el. A rendszerváltás óta vannak jelen az ipari automatizálás területén disztribúciós tevékenységükkel, 2010 óta pedig egyedi célgépgyártó részlegükkel is – a vállalat mérnökségvezetőjével arról beszélgettünk, milyen változásokra kell felkészülni az autóipar szolgáltatószektorának a közeljövőben.

Author: Pardavi Mariann | 2017.03.09. 09:30

A mesterséges intelligencia térnyerésével alapjaiban változik a közlekedés

Milyen válaszokat ad az Európai Unió a robotika, a mesterséges intelligencia és ehhez kapcsolódva az autonóm közlekedés aktuális kérdéseire? Az Európai Parlament aktuális állásfoglalása apropóján beszélgettünk erről dr. Nyalka Csabával, a DLA Piper Horváth és Társai Ügyvédi Iroda együttműködő ügyvédjével.

Author: Pardavi Mariann | 2017.03.02. 08:31

A K+F projektek csoportos minősítése miatt lobbizik a MAGE a kormányzatnál

Azon dolgozunk, hogy a magyar kkv-kat minél inkább integrálni tudjuk a Tier 1-es vagy a Tier 2-es beszállítókhoz, illetve az OEM-ekhez. Fontos, hogy ezek a vállalkozások minél inkább nemzetközivé váljanak – mondta lapunknak adott interjújában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára.

Author: Wurmbrandt András | 2017.02.24. 08:32

Duális képzés a Knorr-Bremsénél: a „jávorszarvas teszttől” a K+F Intézetig

A Pallas Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kar, valamint a Knorr-Bremse duális képzésén végzős hallgató Szabó Lóránt, aki az elmúlt években a járműipari beszállító cég több részlegén is kipróbálhatta magát. Arra kértük, engedjen konkrét betekintést abba, hogy mi is zajlik a vállalatnál a gyakorlatorientált oktatás keretein belül.

Author: Wurmbrandt András | 2017.02.23. 08:45

Ilyen lesz a jövő Újbudán

Elektromos autókból álló közösségi flotta, önvezető autók és számos hasonló terv az intelligens városfejlesztési programban.

Author: Uzoni Ábel | 2017.02.21. 08:54

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink