'interjú'

A K+F projektek csoportos minősítése miatt lobbizik a MAGE a kormányzatnál

Azon dolgozunk, hogy a magyar kkv-kat minél inkább integrálni tudjuk a Tier 1-es vagy a Tier 2-es beszállítókhoz, illetve az OEM-ekhez. Fontos, hogy ezek a vállalkozások minél inkább nemzetközivé váljanak – mondta lapunknak adott interjújában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára.

Author: Wurmbrandt András | 2017.02.24. 08:32

Duális képzés a Knorr-Bremsénél: a „jávorszarvas teszttől” a K+F Intézetig

A Pallas Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kar, valamint a Knorr-Bremse duális képzésén végzős hallgató Szabó Lóránt, aki az elmúlt években a járműipari beszállító cég több részlegén is kipróbálhatta magát. Arra kértük, engedjen konkrét betekintést abba, hogy mi is zajlik a vállalatnál a gyakorlatorientált oktatás keretein belül.

Author: Wurmbrandt András | 2017.02.23. 08:45

Ilyen lesz a jövő Újbudán

Elektromos autókból álló közösségi flotta, önvezető autók és számos hasonló terv az intelligens városfejlesztési programban.

Author: Uzoni Ábel | 2017.02.21. 08:54

Keszte Róbert: a beszállítóinknak is invesztálni kell a digitalizációba, különben nem tudunk együtt haladni

A beszállítóinknak legyen saját Ipar 4.0 víziójuk! Ha az ő jövőképük és a mi jövőképünk összeilleszthető, akkor semmi akadálya nem lesz annak, hogy közös projektekbe kezdjünk. Olyan cégekkel szeretünk együtt dolgozni, akik előttünk járnak, akik inspirálnak minket – szögezte le a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárigazgatója.

Author: Pardavi Mariann | 2017.02.20. 12:33

Orovica Szilárd: ha helyesen használjuk az Ipar 4.0-t, betöltheti a hiányzó szakemberek feladatait

A Kuka Robotics Hungária ügyvezető igazgatója szerint el kell szakadni az évtizedek óta berögződött oktatási rutinoktól, és megvizsgálni, milyen képességekre lesz szükség a 21. századi munkaerőpiacon. Szó volt továbbá arról is, hogyan tud segíteni a robotgyártó a magyar beszállítóknak az Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platformban vállalt szerepe révén.

Author: Pardavi Mariann | 2017.02.14. 09:34

Németh István: Szeged és környéke otthont adhatna egy új japán nagyberuházásnak

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ), valamint négy hazai járműipari beszállító is bemutatkozott Japán legnagyobb autóipari rendezvényén, a 9. alkalommal megrendezett Automotive World konferencián és kiállításon Tokióban. A MAJOSZ főtitkárával beszélgettünk.

Author: Pardavi Mariann | 2017.02.09. 08:29

Lang János: egy okosabb világot építünk

Nevet váltott a Flex(tronics), ők is érzik a munkaerőpiac kihívásait, van is rá válaszuk. Mit hoz a jövő, hogyan érdemes kölcsönösen előnyös együttműködéseket kiépíteni - ezekről beszélgettünk a Flex Magyarország alelnökével.

Author: Gégény István | 2017.02.08. 08:30

Április közepére el is készül az FRT új járműve

Január végén mutatta be új járművének terveit a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem járműépítő csapata, a BME FRT. 15 kilogrammot spóroltak a tömegen, így akár 110 kilométer/óra sebességre is képes lesz. Sipos Gábor csapatkapitány árulta el az új, együléses versenyautó további részleteit.

Author: Pardavi Mariann | 2017.02.06. 14:34

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink