Autopro Blog Nehogy már az i8 legyen a világ legzöldebb autója!

Nehogy már az i8 legyen a világ legzöldebb autója!

Gégény István | 2015.04.22 12:41

Nehogy már az i8 legyen a világ legzöldebb autója!

Pedig így döntött idén a World Car Awards szakmai zsűrije. A BMW extravagáns modellje több tekintetben csúcs jármű, de bőven akadnak nála környezetbarátabb autók.

Hirdetés

Merész lépés egy versenyen a tavalyi győztes legközelebbi rokonát kihozni a legjobbnak, ám a döntéshozókat láthatóan nem zavarta, hogy a 2014-ben méltán díjazott, elektromos hajtású BMW i3 után ezúttal a BMW i8-ra szavaztak. Nem alaptalanok azok a háborgó vélemények, amelyek fejet hajtanak ugyan a jármű kimagasló adottságai előtt, ám rossz üzenetnek tartják a döntést.

Vonzó konstrukció, de nem tökéletesen környezettudatos

A BMW modelljének mérnökei sokat tettek ugyan a jármű megalkotásakor a környezetvédelemért, de szerintem messze nem eleget. 37 kilométert tud csupán megtenni káros anyagok közvetlen kibocsátása nélkül az autó, alapesetben a kombinált hatótávja sem több 440 kilométernél. Játéknak jó, de nehéz komolyan venni. A gyári kombinált emissziós értéke pedig 49 gramm szén-dioxid kibocsátása kilométerenként. Ez utóbbi szám a legfájóbb, mert a mezőnyben akadnak azért olyan autók, ahol szép kerek nulla szerepel ezen az adatsoron.

Már az is beszédes, hogy a döntő szavazásra három plug-in hibridet terjesztettek fel, ezek közül azonban a VW Golf GTE 35 gramm/kilométer emissziós érték mellett 50 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Csupán távolról követi a kollégát a bajorok sportautója...

A jelöltek sorában a Kia Soul EV kétségkívül messze nem vonultat fel olyan technológiai megoldásokat, mint a BMW i8, de az egy másik kategória lenne. Itt a „zöldséget” illet volna díjazni, és a Kia kisautója, ami városi használatra tökéletes, csak egy példa a lehetséges jó választások közül.

A BMW i8 a szememben egy nagyon jól sikerült, szériagyártásba küldött, érett tanulmány, ami viszont gyakorlatilag megfizethetetlen, s mire kivárnám vevőként a soromat (állítólag 18 hónap a várakozási idő), már talán elavult lesz a ma még elismerést kiváltó technológia. Hátulra pedig kizárólag az ellenségeimet ültetném.

Ha már "izmozunk": leginkább ezt az oldalát látná a szintén hibrid Koenigsegg Regera modellnek az i8 sofőrje

A világ aktuálisan legzöldebb szériaautója szerintem szép álom helyett legyen minél többek számára elérhető, praktikus és valóban pöfögésmentes. Ha mégis zöldszerű álomautót akartak volna trónra emelni az ítészek, így az eladási ár és az emisszió nem fajsúlyos tényező, akkor miért nem került képbe a szintén hibrid Koenigsegg Regera? A maga 2,7 másodperces gyorsulásával és egyéb adottságaival úgy hagyja faképnél az i8-at, hogy öröm nézni.

Kiemelt Partnereink