Techtogether Blog

Munkabér, új csarnok vagy Ipar 4.0? – ezek a magyar beszállítók kihívásai az autóiparban

Szerző: Techman | 2017.06.19. 06:37

A magyar autóipari beszállítók számára a legfontosabb kérdések a munkaerő és az Ipar 4.0 körül forognak napjainkban. De szabad-e kiragadni ezeket a kérdéseket az autóipar fejlődése, változása okozta folyamatokból? Az autóipar óriási átalakulás közepén van. Az OEM-eknek választ kell adni az egyre bonyolultabb végtermék- és költségprés ellentmondására, a digitális igények kielégítésére, a piacok átalakulásra és az ipari központok változására.

A magyar beszállítók legnagyobb vásárlói az európai autógyártók, miközben az öreg kontinensen az autóeladások a következő évtizedben jó esetben stagnálnak.

A stagnáló eladások a növekvő termékbonyolultság mellett egyértelműen a költségek csökkentését követelik meg. Érthető módon ezt a megtakarítást a beszállítói lánc alsóbb fokán elhelyezkedőknek kell elérniük.

A beszerzők a biztonság és a beszállítási költségek csökkentése érdekében várhatóan továbbra is az összeszerelés közelében próbálják megtalálni beszállítóikat. Így, ha valaki a gyorsan növekvő ázsiai vagy afrikai piacokra rátelepülő OEM-nek vagy Tier 1 vállalatnak akar beszállítani, kénytelen lesz követni őket.

Mit is jelent ez a magyar Tier 2-es vállalatoknak? A szerződések megtartásához a leszerződött alkatrészek mennyiségét kell növelni. A nagyobb darabszám legyártása olcsóbb, és a beszerzőknek kevesebb helyen kell tárgyalni. És ott is vagyunk az első kérdésnél. Szabad-e kiragadni a munkaerő és az Ipar 4.0 kérdéseit az autóipar fejlődése, változása okozta folyamatokból? Láthatóan nem. A magyar béreknek emelkednie kell, ezt senki sem kérdőjelezheti meg.

Ugyanakkor a bérek emelkedése mellett növekszik a prés a HR szervezetek a hatékonyságmérés és motiváció irányában. Az emberi hatékonyság növelésének korlátai kiküszöbölendő a jól megfontolt beruházások, kihasználva az uniós támogatások lehetőségeit minden kkv számára fontosak. De ne felejtsük el, a digitalizációs elvárásokat a logisztikában és a minőségbiztosításban, másról nem is beszélve. És látható, ha nem figyelünk az Ipar 4.0 teljes gyártási folyamatot lefedő kihatásaira, akkor nagyon könnyen hozunk nagyon rossz döntést a befektetés során.

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink