Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minden gramm számít
Nagyon érdekes és inspiráló látni, hogy világszerte mikor melyik gyárunk rukkol elő valami újjal, ami aztán sikeresebbé teszi a mi törekvéseinket is.
A könnyűépítés, a súlycsökkentés az autóipar jelenének egyik legmarkánsabb kihívása. A Continál világszerte szinte mindenhol ezen dolgozunk, hogy a különféle alkatrészek, részegységek könnyebbek legyenek elődeiknél.
Ennek mentén ért el szép sikert a ContiTech, ugyanis sikerült a hajtómű-kereszttartót poliamidból előállítanunk, amivel 30 százalékos súlycsökkentést tudtunk elérni a hagyományos alumínium változatokhoz képest.
A könnyű és teherbíró poliamidból készült aggregát-csapágyak, ingaoszlopok és forgatónyomaték-támaszok pedig akár 50 százalék súlyt is megtakaríthatnak. De tudunk ennél nagyobbat is mondani! Az acél helyett műanyagból készült dugattyúval felszerelt légrugókkal akár 75 százalékos súlymegtakarítást is el tudunk érni, ami tengelyenként 12 kilogrammos előny is lehet.
Azt, hogy a teljesítmény és a környezettudatosság nem ellentmondás, a Porsche Panamera példája mutatja. Körülbelül 400 kilóval könnyebb mint a hasonló modellek, ami számos könnyűépítésű alkotóelemnek köszönhető. A Panamera látványos súlycsökkentésében nekünk is komoly szerepünk volt - például a poliamid ingaoszloppal és egy vékony alumíniumcsőből készült hajtóműolaj-hűtővezetékkel, amely már csak 900 gramm súlyú - a korábbi két kilogramm helyett.