Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Majdnem varázslat: kerék, nyom nélkül
A nyughatatlan mérnöki lelemény csodákra képes - a "nyomtalan" abroncs erre az újabb bizonyíték.
Bár egyre többen tudják, hogy a Continental név mögött jóval több rejlik, mint gumiabroncs-gyártás, ebben a bejegyzésünkben mégis egy új gumiabroncs fejlesztésünkről írunk.
Biztosan jártak már a blog olvasói olyan gyárban, üzemben, ahol targoncák, kisgépek dolgoznak, a padlón jól látható, és nehezen eltüntethető nyomokat hagyva maguk után. Sokan elkönyvelték, hogy ez amolyan járulékos szépséghiba, és együtt kell élni vele, azonban a Conti mérnökei e téren sem tűrték a megalkuvást.
A Gumiabroncsok és a ContiTech divízió fejlesztői összedugták a fejüket, és kifejlesztették az SC20 Clean nevet viselő abroncsokat, amelyek nem hagynak nyomot maguk után. Hogyan lehetséges ez? A trükk nyitja a kovasav, a mérnökeink ugyanis ezzel a világos szilíciumvegyülettel helyettesítették a kormot, amelyet a fekete abroncsokban szoktak felhasználni.
A fotó az Arla Foods németországi tejüzemében készült, ahol naponta 3 millió liter tejet dolgoznak fel |
A világos keverék gyártása különleges előkészületeket igényel. A keverőt, a hengerműveket, és a hűtőberendezést előzetesen mintegy nyolc órán át tisztítják speciális tisztítószerekkel, így biztosítható, hogy az abroncshoz szánt keverék ne tartalmazzon szennyeződéseket.
Jellemzően olyan gyárak rendelik ezeket a "nyomtalan" abroncsokat, ahol a tisztaságra különösen nagy gondot kell fordítani, mint például élelmiszer, vagy elektronika gyártásában, a napenergia-iparban, illetve a légi közlekedésben.