Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új fékrendszert fejlesztett a Knorr-Bremse
2024.04.18 04:20Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyarország kifogyott a szakképzett munkaerőből?
A címben említett mondat kijelentés formájában hangzott el néhány napja egy konferencián, a jelenlévők nem is nagyon tiltakoztak annak valóságtartalma ellen.
Pedig ha igaz lenne ebben a formában az állítás, az azt is jelentené, hogy véget értek a fejlődési lehetőségeink, ennyit bír az ország, nem érdemes növekedésről még csak álmodozni sem. Kételkedem.
Kételkedem, bár ezzel együtt nem vitatom a kijelentésből fakadó tapasztalatot. Egy ilyen változattal még egyet is tudnék érteni: nehéz ma Magyarországon szakképzett munkaerőt találni. Nehéz, mert nem kopogtat be magától a megfelelő mennyiségű és képzettségű ember a cégek ajtaján. Sok régióban telített a piac, viszonylag alacsony a mobilitási hajlandóság... Nehéz, mert ma már nem „találni”, szimplán keresni kell, hanem aktívan tenni is kell az utánpótlás „kitermelődéséért”. Erre való a duális képzés is, ami önmagában nem csodafegyver, ám hatékony eszköz lehet a gyakorlatiasabb mérnökképzés szolgálatában.
Az Autopro.hu egy újabb eszközt kíván bevetni abban a nemes küzdelemben, amit a munkaerőpiac aránytalanságai ellen, illetve szervezettségének növelése céljával folytatnak a hazai járműipar fejlődésében érdekelt személyek és közösségek. Hisszük ugyanis, hogy aktívabb kommunikációval, a pályájukat tervező fiatalok és az őket alkalmazni szándékozó vállalatok párbeszédének támogatásával hozzájárulhatunk, hogy az igények, a tervek és a realitás összhangba kerüljenek ezen a területen.
A Techtogether blog hivatása nem kevés, ám nem is tűnik lehetetlen küldetésnek: felvetni a hazai járműipar fejlődésével kapcsolatos dilemmákat, őszintén kérdezni, bátran válaszokat keresni, egymást jobban megismerni. A bejegyzések szerzői között találunk vállalati szakembereket és mérnökjelölteket egyaránt. Ők azok, akik feldobják a labdát, reflektálni azonban bárkinek lehetősége nyílik, aki hozzászólásával kiegészíti a leírtakat, esetleg kifejezi egyetértését, avagy ellenvéleményét.
Hisszük, hogy az így formálódó párbeszédből mindenképpen nyerhet a magyar járműipar. Bizonnyal ez a blog is hozzájárulhat, hogy hamarosan már ne merüljön fel a címben említett kérdés.