Autopro Blog Jó érzés, ha egy járműben benne van a két kezem munkája

Jó érzés, ha egy járműben benne van a két kezem munkája

Borbély Máté | 2015.10.27 09:30

Jó érzés, ha egy járműben benne van a két kezem munkája

Az egyetem befejezése után frissdiplomásként olyan munkahelyet szerettem volna találni, ahol nem csak a legkorszerűbb technológiát ismerhetem meg, de annak fejlesztésében is részt vehetek.

Hirdetés

Napjaink személygépjárművei egyre bonyolultabbak és intelligensebbek. Elég csak a Tesla-t vagy a BMW-t, mint márkanevet említeni és sokaknak megdobban a szíve, ha egy-egy szebb példányt meglátnak belőle. Én ettől messzebbre szerettem volna menni: nem csak az érdekel, hogy hogyan működik, milyen szenzorok milyen funkciókat és hogyan támogatnak, de szeretném megtapasztalni az érzést, amikor elsétálok egy hasonló presztízzsel rendelkező járműcsoda előtt és tudom, hogy benne van a két kezem munkája. Azt hiszem, ehhez sikerült megtalálnom a megfelelő munkahelyet és pozíciót.

A csapatom a vezetéstámogató rendszerek fejlesztésén dolgozó osztály részeként, a kamerával és radarral megvalósított biztonsági funkciók fejlesztésén dolgozik. Jómagam a radaros biztonsági funkciókat fejlesztő mérnökök közé tartozom, így talán érthető a pozícióm megnevezése. A „biztonságkritikus” kifejezés arra utal, hogy az általunk megvalósított funkciók nem a vezető kényelmét és komfortérzetét hivatottak növelni, hanem az utakon bekövetkező személyi és vagyoni káresetek elkerülését célozzák.

Jelenleg öthónapos tréningen veszek részt a németországi Leonbergben. A Bosch-hoz kerülve azonnal nyilvánvaló volt számomra, hogy rengeteg dolgot lehet és kell majd tanulnom. Szakmailag rendkívül magasan képzett, fiatalos csapat tagja lettem, aminek nagyon örülök, ám ez nagy kihívást is jelent. Elsődleges célom, hogy erre a szintre felhozzam magam és aktív tagja lehessek a csapatnak funkciófejlesztőként. Kéthónapos budapesti munkavégzés után adódott a lehetőség, hogy a betanulási folyamatot külföldi tapasztalattal egészítsem ki, ami hasznos kapcsolatépítési lehetőséget is rejt magában. Aktuálisan futó projektekből kapunk részfeladatokat, ezek segítségével tanuljuk meg az eljárásokat és a programok kezelését. Kivételesnek és szerencsésnek érzem magam, amiért az ezzel az összetett pozícióval járó felelősségi és kötelességi köröket külföldön sajátíthatom el. Tapasztalataim és információim alapján igazán ritka, hogy egy cég ennyi lehetőséget biztosít kompetencia fejlesztésre már frissdiplomásként.

Magyarországon a járműipari cégek nagy száma és azok gazdasági szerepe jól ismert. Ezen cégeken belül rengeteg különböző mérnöki pozíció található, amik között mindenki talál érdeklődési körének megfelelőt, számos állás frissdiplomások számára is elérhető. Napjainkban decentralizált fejlesztés zajlik, ami jelenős mennyiségű kommunikációt igényel (sokszor kulturális különbségeken átívelve), ezért a szakmai felkészültségen kívül nagy jelentőséggel bír a személyiség, illetve gyakran egy csapat kibővítése a cél egy-egy meghirdetett új pozíció esetében. Ilyenkor az interjú során azt is megvizsgálják, hogy mennyire tudsz beilleszkedni a már meglévő egységbe. Nyitottsággal és tanulási hajlandósággal rendelkező mérnököknek a járműipar kitűnő lehetőségeket kínál. Melyik mérnököt ne vonzana egy Tesla, Jaguar vagy Mercedes, ami sofőr nélkül parkol be a garázsba, vagy a legjobb baleseti statisztikával rendelkezik?

Hirdetés

Kiemelt Partnereink