Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már épülnek a pneumobilok a jubileumi versenyre
Azzal a szándékkal hoztuk létre a Pneumobil Versenyt, hogy kockázat nélkül kipróbálhassák magukat mérnökként a hallgatók – mondta el Gödri István, a megmérettetést szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Tizedik alkalommal szervezi meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 5-6-án: mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben. A verseny helyszínéül ezúttal is az Érsekkert szolgál, ahol a tervdokumentációk zsűrizése alapján várhatóan a tavalyihoz hasonlóan – a normál és a szenior kategóriában – ötvenkét csapat mérheti össze tudását, köztük harminc külföldi alakulattal. A nevezések összesen huszonöt egyetemről érkeztek, a határon túli jelentkezők ebből a szempontból is domináltak: tizenhét felsőoktatási intézmény diákjai utaznak Heves megyébe Európa hat országából (Románia, Csehország, Lengyelország, Észtország, Litvánia, Lettország).
A X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen három számban mérik össze tudásukat az egyetemisták |
Tavaly vezették be a szervezők a projektalapú munkát, így a teljes felkészülést e szemléletben kell a résztvevőknek menedzselni. Az előkészületi szakaszban a korábbinál összetettebb feladat várt tehát idén is a nevezőkre: időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit a verseny második napján személyesen is prezentálnak majd a négyfős csapatok.
Ilyen volt a 2016-os Pneumobil három percbe sűrítve |
Az első rostán már átestek a járművek: januárban ellenőrizte a szakmai zsűri a műszaki dokumentációt, a tizedik versenyen ugyanis csak azok a gépek állhatnak majd rajtvonalhoz, akik e során – és majd a helyszíni szemlén is – megfeleltek a szigorú elvárásoknak. A zsűrizést követően a csapatokhoz folyamatosan érkeznek az építéshez szükséges alkatrész csomagok, így az indulók nekiláthatnak a munkálatoknak. A mérnökhallgatóknak április 23-ig kell videóval igazolniuk, hogy járművük működőképes, emellett pedig még egy sikeres tesztvizsgát is abszolválniuk kell a frissített versenyszabályokból.
A Pneumobil verseny 2016-os csoportképe |
A X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen három számban mérik össze tudásukat az egyetemisták: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. 2015-ben 11 829 métert ment a győztes csapat, a kötelező minimális 15 km/h sebességet betartva. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést díjazza.
a munkaerőpiacon is meghatározó szerepe van a Pneumobilnak |
– Tíz évvel ezelőtt azzal a szándékkal hoztuk létre a Pneumobil Versenyt, hogy játékos módon nyújtsunk gyakorlati lehetőséget a hallgatóknak, hogy kockázat nélkül kipróbálhassák magukat mérnökként. A kezdeti célokat azonban kinőtte az évente rendezett megmérettetés, immáron a munkaerőpiacon is meghatározó szerepe van a Pneumobilnak, értékes gyakorlatnak számít ugyanis a futam a munkáltatók szemében – mondta el Gödri István, a versenyt szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Gödri István, az Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója |
Mint mondta, a versenyszabályzat évről évre szigorúbb, mert a járművek sebessége folyamatosan nő. Tavaly már ötven kilométer/óra fölötti tempót is mértek, ami miatt növelniük kell a biztonsági előírásokat. Éppen ezért például idén versenyezhetnek utoljára quad kialakítású pneumobilok, jövőre kizárólag olyan járművek lesznek építhetőek, amik jobban védik a sofőröket.