Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar győzelem az egri Pneumobil versenyen
Az idén kilencedik alkalommal megrendezett sűrített levegős futamon hat ország negyvenhét csapata mérettette meg magát, végül a BME alakulata állhatott a dobogóra legmagasabb fokára.
Kilenc évvel ezelőtt azzal a céllal indult útjára a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny, hogy a hazai mérnökhallgatóknak játékos keretek között biztosítsanak gyakorlati lehetőséget. Az idén május 6-7-én megrendezett futamon is sűrített levegővel hajtott járművet kellett tervezniük és építeniük, melyben segítségükre voltak a Bosch Rexroth Kft. csúcstechnológiás alkatrészei.
Idén negyvenhét csapat kapott versenyengedélyt, ezek közül több jármű (pontosan huszonkilenc) érkezett határon túlról, ennek ellenére a versenyek során mégis a magyar járművek teljesítménye volt a meghatározó.
A pénteki prezentációk után a szombati távolsági futam rajtsorrendjéről döntő előselejtező következett, ahol egyből érezhető volt a Budapesti Műszaki Egyetem "Műszakik Kanóc Team" csapatának dominanciája.
Az ügyességi verseny során egy kibójázott pályán kellett három menet alatt minél gyorsabban teljesítenie a versenyzőknek. A kieséses előfutamok után ismét a Műszakik Kanóc Team bizonyult a legjobbnak, mögöttük egy másodperccel a Kecskeméti Főiskola Jok-Air járműve ért célba. A gyorsulási számban egy 220 méter hosszú, kanyarral nehezített szakasz várt az egyetemistákra, melyen a Debreceni Egyetem - kifejezetten erre a számra épített - masinája diadalmaskodott.
Az összesített versenyt immáron három éve sorozatban a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatói nyerték meg, a legjobb Pneumobil díjat a Műszakik Kanóc Team vehette át. Emellett díjazták a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is. A szeniorok esetében szintén a BME volt hallgatói hozták el az első díjat: a Műszakik Popóc Team nyerte a már diplomás mérnökök csatáját.
- Érdekes megfigyelni, hogy mennyit fejlődtek a járművek az elmúlt kilenc év során: amíg a hajtóanyag változatlan, a gépek megduplázták a megtehető távolságot és a végsebességet is. Ez azt mutatja, hogy megfelelő technológiával, óriási hatékonyságnövelésre lehetünk képesek a sűrített levegő használatában - mondta el Varga Mihály, a IX. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny főszervezője az eredményhirdetést követően. - A gyakorlati programnak az élményen túl munkaerő piaci tekintetben is komoly jelentősége van: tapasztalataink alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az ipari gyártó cégek - tette hozzá.