Techtogether Lukács Attila: évi negyven mérnököt szívna fel a zalai térség

Lukács Attila: évi negyven mérnököt szívna fel a zalai térség

Pardavi Mariann | 2016.03.08 10:16

Lukács Attila: évi negyven mérnököt szívna fel a zalai térség

A Zalaegerszegi Képzési és Kutatási Központ vezetője elmondta, eddig több mint 150 diplomát osztottak ki, de a környező cégeknek ennél jóval többre van igénye. A Techtogether Junior Zalaegerszeg nevű pályaorientációs nap kapcsán beszélgettünk.

Hirdetés

– 2002-ben indult a zalai mérnökképzés. Mi hívta életre a képzést?
– Tizennégy éve, a BME Gépészmérnöki Kar által gondozott Gépgyártástechnológia Informatika főiskolai szakkal indult el. A képzés életre hívója egyértelműen a helyi és a környező, főként Zala és Vas megyei iparvállalatok igényei voltak. A képzés több átalakulás után is megőrizte gyakorlatias, iparközeli oktatását. Megalakulásunk óta az egyik legfontosabb mérföldkő a duális képzés volt 2012-ben. Ehhez elsőként a Kecskeméti Főiskolával, a mechatronikai mérnökképzésben abszolút elsőként csatlakoztunk. A képzésünk széles szakmai területet képes lefedni a mérnökképzésben, a korszerű gépészmérnökképzés alapjain az elektronikai, informatikai ismeretek magas színvonala biztosítja az alkalmazhatóságot.

Lukács Attila

– Hány mérnök szerzett diplomát a karon összesen?
– Eddig több mint 150 diplomát osztottunk ki, amelyből a cégek által több mint 20, kiválónak minősített szakdolgozat volt.

– Hány mérnököt kellene képezniük összesen, hogy a térségben fedezni tudják a cégek munkaerőigényét?
– Kezdetektől és most is óriási az igény, legalább száz főre tehető. Hosszú távon a kívánatos az volna, ha minden éven legalább harmincöt-negyven mérnök végezne nálunk.

– Az autóipar mely szereplőivel tart az intézmény kapcsolatot?
– Az intézmény legfőbb erőssége mindig is a kooperáció volt. Így több autóipari céggel és autóipari beszállítóval van kapcsolatunk. Egyebek mellett megemlíteném az Opelt, az LuK-t, a Flextronicsot, a GE-t, az Antont, a Fematot. Az autóipari kapcsolataink nagy többsége Zala és Vas megyében találhatóak, de veszprémi és budapesti cégekkel is akadnak.

– Mit tesznek azért, hogy a hallgatók gyakorlati ismereteket is szerezhessenek a képzés során?
A hallgatóink a legtöbb gyakorlatot a duális képzés keretében tudják összegyűjteni, amely a teljes képzési idő alatt közel 3 ezer óra gyakorlati időt eredményez. A duális képzés mellett speciális programokkal is segítjük hallgatóinkat, hogy gyakorlati ismereteiket szélesíthessék. Külföldi gyárlátogatásokra visszük őket, angol nyelvű mérnökszemináriumot szervezünk, illetve Factory-X versenyünk keretében próbáljuk edzeni őket. Természetesen a duális képzésben részt nem vevő hallgatóinknak is céges, gyakorlatorientált feladatokkal tudjuk biztosítani az életszerűséget. Napi kapcsolatot tartunk partner vállalatainkkal.

– A gyakorlati tudás megszerzésére az egyik legjobb mód a különböző hallgatói versenyek. Milyen teamek alakultak a karon?
– Az intézetben két fő járműépítő tevékenység zajlik. Az egyik a Pneumobilra koncentrál, amelyből eddig már két jármű is elkészült, idén pedig gőzerővel folyik a harmadik építése. A másik ág elég speciális, egyedülállónak mondható szinte, egy teljesen elektromos hajtású Formula 2000-es autónak folyik az építése. Ebben a tevékenységben maximálisan együttműködünk a Technológiai Centrummal és a támogató vállalkozásokkal, hogy az e-Formula autók terén is országos vezető helyet vívjunk ki magunknak.

– Miért fontos az intézmény számára, hogy részt vegyen a Techtogether rendezvényen?
– Intézményünk számára minden olyan esemény fontos, ahol közelebb kerülhetünk a hallgatókhoz. Minden versennyel, ahogy a Techtogetherrel is az a célunk az, hogy a fiatalok megszeressék a mérnöki tevékenységet, motiváltak legyen a műszaki tudományok iránt. A verseny mintául szolgálhat leendő hallgatóink számára is, hisz a műszaki felsőoktatás vonzerejét is jelenti a mai középiskolások számára.

Techtogether Zalaegerszeg Junior
Kattintásra képgaléria nyílik
Hirdetés

Kiemelt Partnereink