Techtogether Csütörtöki Tamás: jövőre is lesz kelet-európai FS-futam

Csütörtöki Tamás: jövőre is lesz kelet-európai FS-futam

Pardavi Mariann | 2016.08.05 10:36

Csütörtöki Tamás: jövőre is lesz kelet-európai FS-futam

Egyedi pályarajzolat, 29 nemzetközi csapat, hét díjat szerző magyar team – így összegezte az Formula Student East rendezvényigazgatója az első Formula Student Eastet. Július 28-án indult el ugyanis az a négynapos verseny, ahol a résztvevő hallgatók együléses versenyautót terveznek és építenek, majd mérik össze járműveik tudását a konkurens csapatokéval.

Hirdetés

– A gönyűi kikötő ismerős helyszín a Formula Student versenysorozatban, ugyanis hét éve ad otthont a Formula Student Hungarynek. Miben más az FS East, mint a már ismert FSH?
– Ahogy a rendezvény nevében is benne van, az FS East leginkább a kelet-európai országok hallgatóinak versenye, a regisztrációkor előnyt élveztek a keleti országok csapatai. A nemzetközi szabályokkal harmonizáló egyedi szabályzatott alakítottunk ki, a szakmai felkészültséget középpontba helyező és mérő regisztrációs folyamattal. Egyedi pályarajzolatot alakítottunk ki, melyről a résztvevő csapatok egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak.

Lágler Gergely és Dudás Alexander műszaki igazgatók Csütörtöki Tamás rendezvényigazgatóval

– Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy korábban a Formula Student Hungary főszervezőjeként jegyezték, ezúttal pedig mint a Formula Student East egyik szervezőjeként beszélgethetünk. Mit érdemes tudni a váltás hátteréről?
– 2015-ig minden évben a Mérnökök a Járműves Műszaki Felsőoktatásért Egyesület alvállalkozóként bízott meg egy rendezvényszervező céget, hogy bonyolítsa le a magyarországi versennyel kapcsolatos kiegészítő feladatokat. Idén ezeket is az egyesület saját maga végezte, aminek egyik folyománya volt az is, hogy a szervezet egyeztetve a nemzetközi szervezettel egy kelet-európai versenyhez adja a nevét és a tagjainak szakértelmét. Szervezőként az a célunk, hogy biztonságos, a verseny szabályainak megfelelő rendezvényt tudjunk nyújtani a résztvevőknek. Ugyan elsőéves az FS East, de a mögötte álló szakmai gárda a Mérnökök a Járműves Műszaki Felsőoktatásért Egyesület tagjainak hozzáértése, immáron hétéves szervezői tapasztalata stabil hátteret biztosít. A szervezet olyan tagokból épül fel ugyanis, akik maguk is részt vettek korábban versenyzőként futamokon, vagy az FS rendezvények megszervezésében tevékenykedtek. A szakmai színvonalat erősíti, hogy a támogató cégek munkatársai aktívan kiveszik részüket a rendezvény műszaki hátterének formálásában.

– Milyen cégek álltak a rendezvény mögé?
– Az AVL, az Unicentral, a National Instruments, a Széchenyi István Egyetem sorolhatom a támogatóink közé.

– Hogy néz ki a verseny számokban: hányan regisztráltak, hányan indultak?
– A regisztrált 41 csapatból 29 team volt képes eljutni idáig végül. A magyarok mellett érkeztek csapatok Németországból, Finnországból, Olaszországból, Nagy-Britanniából, Oroszországból, Ukrajnából, Romániából, Lengyelországból, Csehországból és Izraelből is. Szép eredménynek tartom, hogy ilyen nagy számban eljöttek. Összehasonlítva például az első orosz futammal, ahol 11 csapat állt pályára, még nagyobb büszkeségre ad okot ez a 41 regisztrált csapat.

– Miért érdemes a helyi cégeknek olyan rendezvényt támogatni, ahol arányaiban kevés azoknak a hallgatóknak a száma, akiket a későbbiek során alkalmazni tudnak? Öt magyar csapat regisztrált mindössze.
– Nyereségérdekelt vállalkozásként minden cég mérlegeli a lehetséges hasznot, olyan döntést nem hoz senki, ami nem pozitív eredményt ígér legalább közép-, vagy hosszútávon. Másrészt egy nemzetközi szinten is jegyzett, magas színvonalú szakmai programhoz kapcsolódik az, aki mögé áll egy FS versenynek, amelynek keretében a járműipar legkiválóbb tehetségei látogatnak el hazánkba. A szakmakört kiszolgáló cégeknek, valamint a járműipar számára egy ilyen rendezvényen való részvétel komoly presztízs értékkel bír, hosszútávú befektetés a jövő munkavállalóit illetően.

– Talán korai a kérdés: milyen tervekkel készülnek a jövőt illetően?
– Már most folytatjuk a munkát, készülünk a következő versenyre, keressük azokat a lehetőségeket, amik még jobbá teszik a jövő évi FS Eastet. A későbbiekben még inkább szeretnénk erősíteni az FS East kelet-európai vonalát.

Eredmények

Az első Formula Student Easten a legnagyobb múltra visszatekintő magyar csapat, a BME Formula Racing Team az eddigi legjobb eredményeket érte el, a csapattagok összesen hétszer vehettek át díjat a szervezőktől. A statikus versenyszámok közül a konstrukciót értékelő Design Eventen a 3. helyet szerezték meg, a dinamikus versenyszámok szinte mindegyikében a dobogón szerepeltek és végül összesítettben a 3. legjobb csapatként zárták a versenyt. A 2. helyezett a német High-Octane Motorsports lett, míg az 2016-os Formula Student East bajnoka a szintén német CAT-Racing, akik alig egy héttel ezelőtt az olasz verseny győzteseként indultak el a versenysorozat magyarországi állomására. A kelet-európai csapatok közül a BME-FRT mellett a cseh TU Brno Racing és az orosz Formula Electric MADI vehetett még át díjat a dinamikus versenyszámokban. A Formula Student UK elsőszámú brit csapata, a Team Bath Racing a statikus versenyszámokban remekelt, így ötödikként végzett, a német Formula Student Team Weingarten 5 díja pedig összesítettben a 4. helyre volt elég.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink