Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Óriási lökést kaphat a magyar buszgyártás
A Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) immár 46. alkalommal szervezi meg az Autóbusz Szakértői Tanácskozást, a Magyar Buszgyártók Egyesülete (MaBuSz) szervezettel együttműködve. Nosztalgiázás helyett a jelen és a jövő reális lehetőségei kerülnek majd terítékre.
Voith András |
Aki érdekelt a hazai buszgyártásban, legalábbis szeretne érdekelt lenni benne, avagy érdekli a téma, annak ott a helye november 24-én a budapesti Hotel Flamenco-ban rendezendő rendezvényen. – Az idei konferencia plenáris ülésének témája a hazai közúti közösségi közlekedés fejlesztése, ezen belül az autóbusz közlekedés szervezése, eszközparkjának frissítése és kapcsolódása a közösségi közlekedés más területeihez. Az előadók sorát az NGM, a BKK, a BKV vezető tagjai is gazdagítják – közölte Voith András, a GTE Gépjármű Szakosztályának elnöke. A szakember hozzátette: a találkozón megemlékeznek arról is, hogy a nagy hagyományú hazai autóbusz tervezés és gyártás 2015 szeptemberében Magyar Örökség Díjat nyert el. A díjjal művészek, tudósok, sportolók után először tüntettek ki ipari teljesítményt.
Vincze-Pap Sándor |
– Az a célunk ezzel a rendezvénnyel, hogy teret adjunk a gyártóknak és az üzemeltetőknek újdonságaik bemutatására, valamint a különféle hajtásmódok (dízel, gáz, hibrid, elektromos) összehasonlító elemzésére – tette hozzá szakportálunk megkeresésére Vincze-Pap Sándor, a MaBuSz elnöke. – Eléggé mélyponton van jelenleg a magyar buszgyártás, viszont ha a különböző szervezetek, vállalatok összefognak, közös érdekképviselettel igenis helyzetbe hozható a most is rendelkezésre álló, akár évente 400-500 busz legyártására képes összesített hazai kompetencia. A találkozóval a döntéshozók felé is szeretnénk üzenni, akik már tavaly kilátásba helyezték 1400 busz beszerzésének lehetőségét, a Volán vállalatok modernizációs programjához kapcsolódóan. Akkor erre nem került sor, jövő tavasszal viszont várhatóan kiírják ezeket a tendereket. Szeretnénk elérni, hogy minél több hazai vállalat eséllyel indulhasson ezeken a pályázatokon, ezért is örülünk, hogy a programon jelen lesznek a szolgáltatók és a kormányzat képviselői is – fűzte hozzá az elnök.
A programpontok között szemezgetve láthatjuk, hogy szó lesz a Volán társaságok beszerzéseit befolyásoló feltételekről, az Euro VI motorok bevezetésének folyamatáról, a különféle hajtásmódok előnyeiről és kihívásairól, de előkerül a minőségi közösségi közlekedés témája is.
Visszahódíthatják-e a magyar piacot a magyar buszok? |
Izgalmas és hasznos alkalomnak ígérkezik tehát a soron következő Autóbusz Szakértői Tanácskozás, amelynek részletes programja ide kattintva tekinthető meg, a jelentkezési lap pedig innen tölthető le.