Szolgáltatók T-Method szoftver megoldások az autóipari követelményekre

T-Method szoftver megoldások az autóipari követelményekre

autopro.hu | 2013.04.15 14:10

T-Method szoftver megoldások az autóipari követelményekre

A T & T Quality Engineering Kft. T-Method szoftvere az autóipari irányítási rendszerek működtetése során felmerülő igények és követelmények egyszerű, gyors, adatbiztos megoldását szolgálja.

Hirdetés

A T-Method Alkalmas elektronikus adatkezelésre. Moduljai:

  • Irányítási rendszer

  • PFMEA kockázatelemzés

  • Control Plan

  • Mérőeszköz

  • Dokumentum kezelés

  • Kapcsolt dokumentumok verziózása

  • Nyelvi modul.

A szoftver legfontosabb funkciói: folyamattérkép, folyamatleírások nyilvántartása, folyamat-mérőszámok listája, dokumentum - feljegyzések nyilvántartása, külső dokumentumok nyilvántartása, dokumentumok szétosztása – kezelése - archiválása, gyártási folyamatábrák készítése, PFMEA készítése, Control Plan készítése, terméklista, mérőeszköz nyilvántartás, hitelesítés, belső – külső kalibrálás, MSA (Mérőrendszer Elemzés) vizsgálat nyilvántartása.


Az autóipari beszállítói minőségirányítási követelményrendszerek

Egy átlagos gépkocsi több tízezer alkatrészből áll. A gépkocsikat előállító gyárak kezdetben szinte minden alkatrészt maguk készítettek és szerelték be a termékbe. A tömegtermelés beindításával, a szabványosított alkatrészek, részegységek kialakításával lehetőség nyílt arra, hogy a gépkocsiba beszerelendő egyes alkatrészeket már nem a gépkocsit gyártó vállalat, hanem beszállítók állítsák elő.

A gyártás és a szállítási háttér fejlődésével, szinte minden nagy autógyár köré kiépült az alkatrész szállítói háttér. Egyes autógyárak "szinte" már csak összeszerelő üzemi tevékenységet végeznek, hiszen tevékenységük "csak" a beszállított alkatrészek "összeszerelésére" korlátozódik. Az így kialakult struktúra két veszélyt is hordozott magában. Egyrészről a nagy számú szállítói háttér (egyes autógyáraknál a szállítók száma eléri a tízezret) egy idő után már átláthatatlan, kezelhetetlen, másrészt az autók minősége jószerével a szállítóknál dőlt el, hiszen az autógyárnak a már beszállított alkatrészek minőségére nem volt befolyása, azoknak csak a megfelelőségét tudta ellenőrizni, egy igen nagy dolgozói létszámot igénylő idegenáru ellenőrzési rendszer működtetésével. Ezekre a veszélyekre az autógyárak a következő válaszokat adták:

Áttérés olyan szállítói háttérre, ahol nem sok kis szállító van, hanem nagy részegység szállítók (kormánymű, motor, futómű, elektromos rendszerek, fékrendszerek, stb.). Ezek az elsődleges részegység beszállítók felügyelik a hozzájuk alkatrészeket, termékeket beszállító alvállalkozókat. Tehát az autógyárak többlépcsős beszállítói rendszert alakítanak ki és az albeszállítói felügyeletet áteszik a nagy részegység szállítók felelősségi körébe.

Minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek alkalmazásának megkövetelése a szállítóktól.

A minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek megkövetelése a szállítói háttértől több előnnyel is járt. Javult és egyenletessé vált a beszállított alkatrészek minősége. Az egyenletesen megbízható minőség szükségtelenné tette az autógyáraknál működtetett nagyszámú idegenáru átvételi rendszereket. Kialakulhatott a just in time gyártási rendszer.

(forrás: http://www.ttq.hu)

Kiemelt Partnereink