Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
T-Method szoftver megoldások az autóipari követelményekre
A T & T Quality Engineering Kft. T-Method szoftvere az autóipari irányítási rendszerek működtetése során felmerülő igények és követelmények egyszerű, gyors, adatbiztos megoldását szolgálja.
A T-Method Alkalmas elektronikus adatkezelésre. Moduljai:
-
Irányítási rendszer
-
PFMEA kockázatelemzés
-
Control Plan
-
Mérőeszköz
-
Dokumentum kezelés
-
Kapcsolt dokumentumok verziózása
-
Nyelvi modul.
A szoftver legfontosabb funkciói: folyamattérkép, folyamatleírások nyilvántartása, folyamat-mérőszámok listája, dokumentum - feljegyzések nyilvántartása, külső dokumentumok nyilvántartása, dokumentumok szétosztása – kezelése - archiválása, gyártási folyamatábrák készítése, PFMEA készítése, Control Plan készítése, terméklista, mérőeszköz nyilvántartás, hitelesítés, belső – külső kalibrálás, MSA (Mérőrendszer Elemzés) vizsgálat nyilvántartása.
Az autóipari beszállítói minőségirányítási követelményrendszerek
Egy átlagos gépkocsi több tízezer alkatrészből áll. A gépkocsikat előállító gyárak kezdetben szinte minden alkatrészt maguk készítettek és szerelték be a termékbe. A tömegtermelés beindításával, a szabványosított alkatrészek, részegységek kialakításával lehetőség nyílt arra, hogy a gépkocsiba beszerelendő egyes alkatrészeket már nem a gépkocsit gyártó vállalat, hanem beszállítók állítsák elő.
A gyártás és a szállítási háttér fejlődésével, szinte minden nagy autógyár köré kiépült az alkatrész szállítói háttér. Egyes autógyárak "szinte" már csak összeszerelő üzemi tevékenységet végeznek, hiszen tevékenységük "csak" a beszállított alkatrészek "összeszerelésére" korlátozódik. Az így kialakult struktúra két veszélyt is hordozott magában. Egyrészről a nagy számú szállítói háttér (egyes autógyáraknál a szállítók száma eléri a tízezret) egy idő után már átláthatatlan, kezelhetetlen, másrészt az autók minősége jószerével a szállítóknál dőlt el, hiszen az autógyárnak a már beszállított alkatrészek minőségére nem volt befolyása, azoknak csak a megfelelőségét tudta ellenőrizni, egy igen nagy dolgozói létszámot igénylő idegenáru ellenőrzési rendszer működtetésével. Ezekre a veszélyekre az autógyárak a következő válaszokat adták:
Áttérés olyan szállítói háttérre, ahol nem sok kis szállító van, hanem nagy részegység szállítók (kormánymű, motor, futómű, elektromos rendszerek, fékrendszerek, stb.). Ezek az elsődleges részegység beszállítók felügyelik a hozzájuk alkatrészeket, termékeket beszállító alvállalkozókat. Tehát az autógyárak többlépcsős beszállítói rendszert alakítanak ki és az albeszállítói felügyeletet áteszik a nagy részegység szállítók felelősségi körébe.
Minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek alkalmazásának megkövetelése a szállítóktól.
A minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek megkövetelése a szállítói háttértől több előnnyel is járt. Javult és egyenletessé vált a beszállított alkatrészek minősége. Az egyenletesen megbízható minőség szükségtelenné tette az autógyáraknál működtetett nagyszámú idegenáru átvételi rendszereket. Kialakulhatott a just in time gyártási rendszer.
(forrás: http://www.ttq.hu)