Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autóbontó szakképesítés Szegeden
A Szegedi Műszaki és Környezetvédelmi Középiskola és Szakképző Iskola Csonka János Tagintézményének autószerelő tanulói a napokban Magyarországon első alkalommal adtak számot szaktudásukról, amelynek alapja a 2009-2010 tanévi autószerelő szakmunkások autóbontás modul gyakorlati vizsgája volt.
A képzésben 24 tanuló vett részt 90 óra órarendi keretben. A vizsga gyakorlati lebonyolítását a szegedi Roncs Autó Kft. biztosította korszerű gépjármű bontó telephelyén. A vállalkozás, amelynek ügyvezető igazgatója Dobó József, kezdettől fogva együttműködik a szakképző intézménnyel, folyamatosan fogadja gyakorlati képzésre a tanulókat, akik megtanulhatják a mai kornak megfelelő technikájú, technológiájú gépjárműbontást.
A felelősségteljes környezetvédelem, a legkevésbé környezetterhelő hulladékgazdálkodás, a fenntartható fejlődés egyaránt kiemelkedő jelentőséggel bír napjaink és jövőnk életében. Ezt a programot karolta fel és támogatja az Autós Nagykoalíció, amelynek elnöke Knezsik István és elnökségének tagja dr. Lukács Pál személyesen vettek részt a hallgatók vizsgáján.
Az a jó, ha legális bontóba végzi az autó. |
Fontos tudni, hogy a gépjármű bontása nem azonos a fordított összeszereléssel, annál sokkal bonyolultabb feladat, hiszen a kibontott alkatrész minősítésének közlekedésbiztonsági kérdéseitől, a szakszerű tároláson át, a nem újrahasznosítható alkatrészből hulladékká váló anyagok megfelelő feldolgozóba juttatásáig terjedő tevékenységekre kell gondolnunk, amikor a gépjárműbontásról beszélünk.
Ezért kiemelkedő jelentőségű, hogy a dél-Alföldi Régióban egy iskola olyan képzés bevezetése mellett döntött, amely a fentiekre kíván szakmailag kiemelkedő és előremutató választ adni.
A korszerű gépkocsik életciklusának vége, azaz a bontóba kerülés egyre inkább kihívás a gépjárműpiac valamennyi résztvevőjének. A jelenleg is komoly 85% mértékű EU újrahasznosítási előírás 5 éven belül 95%-ra emelkedik, ami elkerülhetetlenné teszi, hogy a bontási munkát képzett szakemberek végezzék. Az autóbontó szakképesítés bevezetése szükségszerűvé vált .
A gyakorlati vizsgának helyet adó vállalkozás alapító tagja a Gépjárműbontók Országos Egyesületének (GOE). A GOE tagja a nemzetközi autóbontó szövetségnek (EGARA), valamint egyik alapítója a gépjármű életciklus mentén szerveződött Autós Nagykoalíciónak.