Szolgáltatók Zsuga Zsolt: a Shinwa tevékenységéből a NOHAC tagjai is profitálnak

Zsuga Zsolt: a Shinwa tevékenységéből a NOHAC tagjai is profitálnak

autopro.hu/P.M. | 2016.12.09 10:30

Zsuga Zsolt: a Shinwa tevékenységéből a NOHAC tagjai is profitálnak

Az alapítás óta eltelt tíz évben egyebek között beszállítói konferenciákkal, céglátogatásokkal segítették vállalkozásaik kapcsolatépítését, és 2016 elején megrendezték az I. NOHAC Autóipari Állásbörzét a Miskolci Egyetemen.

Hirdetés

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) által gesztorált. miskolci székhelyű Észak-Magyarországi Autóipari Klaszter, 2006-ban alakult 3 megye kereskedelmi és iparkamarájának, a Miskolci Egyetemnek és a régió fontosabb autóipari beszállítói cégeinek összefogásával. A szervezet jelenleg közel 80 taggal rendelkezik. A tagvállalatok foglalkoztatottjainak összlétszáma: közel 12 ezer fő, árbevételük: csaknem 420 milliárd forint, export árbevételük pedig meghaladja a 337 milliárd forintot.

A NOHAC történetének kiemelkedő eseménye volt, hogy 2015 elején átvehették az akkreditált klaszteri címet, ami többek között azért fontos, mert megkönnyítheti a pályázati forrásokhoz jutást mind a klaszter, mind pedig a tagvállalatok számára. Az autóipar az észak-keleti régióban előkelő helyen szerepel az S3 Intelligens szakosodási stratégiában, ami feltételezi a célzott támogatások megjelenését.

A NOHAC az elmúlt időszakban több beszállítói fórumot, külföldi és hazai szakkiállításokon való részvételt szervezett, és Európa több autógyárában is jártak a tagok.

Egymás jobb megismerése, a kapcsolatépítés a célja annak a céglátogatás-sorozatnak, amelynek keretében a klasztertagok ellátogatnak egymáshoz, és közvetlenül térképezhetik fel a tagtársaknál folyó munkát. Ma már elmondható, hogy a klaszter – a tagok gazdasági súlyának, és az elvégzett munkának köszönhetően – az ágazat meghatározó szereplője.

– Mintegy tíz évvel ezelőtt több autógyártó is Szlovákiát választotta gyártási helyéül, amiben a hazai sajtó rendre problémát, veszteséget látott, én pedig úgy gondoltam, remek lehetőségeket teremthet a potenciális magyar beszállító cégeknek, hogy a közelbe, a határ túloldalára új autógyárak települnek – emelte ki dr. Deák Csaba, a Miskolci Egyetem kancellárja. Ezért kezdeményeztem az Észak-Magyarországi Autóipari Klaszter megszervezését az egyetemen működő Innovációmenedzsment Kooperációs Kutatási Központ igazgatójaként. Mára jó szívvel elmondhatom, hogy a klaszter jó helyre került, és betölti azt a szerepet, amelyet anno a számára szántam, vagyis felkarolja a lehetséges beszállítókat, és eredményesen támogatja a piachoz jutásukat is. Örömömre szolgál továbbá, hogy a Miskolci Egyetem új, járműipari mérnöki szakával a jövőben még hatékonyabban szolgálhatja a hazai ipar húzóágazatának regionális fejlődését.

– Egy évtizede a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a Miskolci Egyetemmel közösen határozott arról, hogy létrehoznak egy szakmai szervezetet, amely a régióban működő autóipari beszállító cégeknek megfelelő szakmai hátteret biztosít az új gazdasági környezetben z – tette hozzá Bihall Tamás, a BOKIK elnöke. Bár a klaszterek optimális esetben alulról szerveződő kezdeményezések, de az idő bizonyította, hogy az ötlet jó volt, hiszen az elmúlt évtizedben komoly sikereket ért el a NOHAC. Elnyerte az Akkreditált Innovációs Klaszter címet, stratégiai célok meghatározásával működik, képviselve a tagok érdekeit, javítva versenyképességüket, ami előny lehet a kiélezett piaci versenyben. Úgy gondolom, hogy a kamara által biztosított háttér megfelelő alapot jelent a további, magas szintű működéshez.

– A Shinwa Magyarország Precíziós Kft. a kezdetektől részt vesz a NOHAC munkájában. Mivel cégünk az első komoly külföldi beruházás volt a rendszerváltozás után Miskolcon, olyan tapasztalatokkal rendelkezünk, amelyből a klaszterben tevékenykedő cégek is profitálhatnak. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy beszállítói fórumot szervezzünk a klaszterrel együttműködve ahol megoszthattuk elvárásainkat, sztenderdjeinket a térségben működő kkv-kal. Középtávú célunk volt ugyanis, hogy a beszállítóink egy része közvetlenül a régióból kerüljön ki, ezért az eltelt 5 éven megdupláztuk a helyi beszerzéseinket és a fórumon is kötöttünk új szerződéseket. A jövőben is fontos feladat a klaszter erősítése, amiben a Shinwa továbbra is partner – fogalmazott Zsuga Zsolt, a Shinwa Magyarország Precíziós Kft. kommunikációs vezetője.

– Együtt és egységesen hatékonyabban tudjuk érvényesíteni érdekeinket, és kiváló kapcsolatépítési, piacbővítési lehetőségeket is kínál a klaszter a régió kkv-i számára, ezért veszünk részt kezdettől a munkában – mondta el Molnár Zoltán, az Aluszefém Kft. ügyvezető igazgatója. – A mi vállalkozásunk is autóipari beszállító. Termékeinket a járműiparban, a gépiparban, az építőiparban, gáziparban használják itthon, de leginkább külföldön. A klaszter rendezvényeinek, beszállítói fórumainak, hazai és külföldi céglátogatásainak köszönhetően olyan technológiákat, vállalatirányítási rendszereket ismerhettünk meg, amelyek a legmagasabb kategóriába tartoznak. Összességében a klaszter jó úton halad, a jövőben fontos a meglévő kapcsolatrendszer elmélyítése, és további szakmai kapcsolatok kiépítése. Meg kell őrizni az Akkreditált Innovációs Klaszter címet, hiszen ez a pályázatok szempontjából jelenthet előnyt.

Kiemelt Partnereink