Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Van, ami örök: a cseheknek Skoda kell
Rekordszámú, 259 693 darab új személygépkocsit adtak el 2016-ban Csehországban. Éves szinten ez 12,5 százalékos növekedés - közölte a cseh autóipari szövetség.
A cseh autópiacon a hazai Skoda Auto cégé a vezető szerep, amelynek piaci részesedése tavaly 31,7 százalékot tett ki. A Skoda Auto eladása tavaly több mint 11 százalékkal 82 267 kocsira emelkedett.
A 2. helyen a német Volkswagen áll 12 százalékos növekedéssel és 26 598 eladott autóval. A harmadik a dél-koreai Hyundai, amely 20 992 autót adott el, ami hét százalékkal több, mint 2015-ben. A további helyeket az amerikai Ford, a román Dacia és a francia Renault foglalja el.
A PwC piacelemző és tanácsadó cég szerint a cseh autópiac növekedése az idén is folytatódni fog, de a tavalyinál kisebb mértékben.
- Az idén új rekordra számítunk. Becsléseink szerint a piac 7-12 százalék között fog bővülni - nyilatkozta Vejtech Oplestil, a PwC képviselője.
Az eladott személygépkocsik 75 százalékát cégek, 25 százalékát magánszemélyek vették meg. A legnagyobb kereslet (21 százalék) az alsó középkategóriás autók iránt mutatkozott, a családi autók (SUV) és a terepjárók együttes aránya 20 százalék volt. A benzinmotoros kocsik aránya 54 százalék, míg a dieselmotorosoké 43 százalék volt.
A legkeresettebb modellnek változatlanul a Skoda Octavia számított 28 406 eladott darabbal, a második helyen a Skoda Fabia (21 769), a harmadikon pedig a Superb volt (11 100). A külföldi modellek közül a legnagyobb érdeklődés a Hyundai i30 és a Volkswagen Golf modellek iránt mutatkozott.