Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rekordprofit után is fél a lemaradástól a Lufthansa
A társaság szerint égető szükség van az európai légiközlekedési ipar konszolidációjára, hogy kontinens légitársaságai erősíteni tudják versenyképességüket amerikai és ázsiai riválisaikkal szemben.
A légitársaság közvetlen célja a Brussels Airlines teljes átvétele, amire várhatóan szeptemberben kerül sor, bennfentesek szerint azonban a Lufthansa már hónapok óta tárgyal "partneri viszony" kialakításáról a skandináv SAS-al, továbbá a korábban évtizedekig a tulajdonában lévő Condor légitársasággal is. Szakértők szerint mindkét folyamat felvásárlással végződhet.
Azonban nem mindenki ért egyet a légitársaság vezetőjével. "A nagyravágyás a múltban sosem tett jót a Lufthansának" - mondta az egyik nagy intézményi befektető, az Union Investment portfoliómenedzsere, hozzátéve, hogy a vállalat szabad eszközeit inkább a géppark felújítására kellene fordítani. A Lufthansán belül is sokan tartanak attól, hogy Spohr ambiciózus programja keretében költséges szanálásra szoruló "zombi" társaságokat vásárolnak fel.
Spohr szerint viszont elengedhetetlen a "piac megtisztítása", hogy az európai vállalatok versenyképesebbek legyenek amerikai és ázsiai vetélytársaikkal szemben. Rámutatott, hogy míg az Egyesült Államokban az öt legnagyobb társaság uralja a piac 80 százalékát, addig Európában ez az arány csak 40 százalék. "A Lufthansa nem szemlélője, hanem résztvevője akar lenni a folyamatnak" - mondta Carsten Spohr, a szolgáltató vezérigazgatója.