Szolgáltatók Puskás Zsolt: az együttműködés számunkra kötelezettség

Puskás Zsolt: az együttműködés számunkra kötelezettség

2016.09.06 06:30

Puskás Zsolt: az együttműködés számunkra kötelezettség

A TRIGO Vállalatcsoport TreQ, Rezidens Mérnöki és Mérési Szolgáltatások Üzletág vezetőjével beszélgettünk.

Hirdetés

– Közel két évtizedre tekint vissza a magyar gyökerekkel is rendelkező TRIGO cégcsoport története. Kérem, mutassa be, hogyan fejlődött a tevékenységük!
– 1998 áprilisában alakult az Imagement nevű vállalkozás, amely mérnöki tanácsadó cégként indult. Zöldmezős beruházások projektmenedzsment feladatai, autóipari beszállítóknak nyújtott szakmai támogatás képezte a fő profilt. Ebből az időszakból rendkívül értékes tapasztalatok származnak a beszállítói láncokat jellemző tipikus problémák felismerésére vonatkozóan. Az ilyen kihívásokkal való szembesülés során fogalmazódott meg, hogy érdemes lenne a meglévő mérnöki tudásunkat, a mérnöki intelligenciát a magyar ipar fejlődésének szolgálatába állítani. Az új évezred kezdetén fordultunk a minőségügyi szolgáltatások felé, 2004-ben szlovák leányvállalatot alapítottunk, két éven belül méréstechnikai szolgáltatásokkal bővítettük a portfóliónkat. 2008-ban stratégiai együttműködésre léptünk a francia TRIGO vállalattal, akik hasonló tevékenységet végeztek, ám más földrajzi területen működtek korábban. 2015 újabb fontos dátum, hiszen ekkor kezdődött meg a TRIGO vállalatcsoport és az amerikai PIC csoport integrációja, így már a tengerentúlra is kiterjedhetnek a szolgáltatásaink. Az észak-amerikai jelenlétünk erősödésével lehetőség nyílik a szakmai tapasztalatcserére és hálózatépítésre, valamint új kompetenciákkal bővültünk.

– Mi indokolta a tevékenységi kör és a cégstruktúra folyamatos bővítését?
– Amint már utaltam rá, az évek során nyilvánvalóvá vált, hogy a mérnöki munka kimagasló értéket képvisel az iparban. Jól láttuk, hogy a minőségellenőrzések és -vizsgálatok mellett nagy szükség van mérnöki támogatásra a folyamat- és a rendszerfejlesztés, a problémaelemzés és -kezelés területén. Kezdetektől fogva folyamatosan figyeljük vevőinket, meghallgatjuk és elemezzük elvárásaikat, tulajdonképpen együtt élünk velük. Az együttműködés számunkra kötelezettség, folyamatosan arra törekszünk, hogy újabb és újabb elemekkel bővítsük szolgáltatási portfóliónkat, ezáltal támogatva vevőkörünket céljaik elérésében. Gyakorlatilag együtt fejlődünk az üzleti környezettel: olyan win-win szituációkat alakítunk ki partnereinkkel, amelyekből magunk is sokat tanulunk, új tapasztalatokat szerzünk, így magasabb szintű szolgáltatásokat tudunk nyújtani a jövőben.

– Mennyire nyitottak a járműipari vállalatok külső minőségügyi szolgáltatók irányába, mennyire tudják Önök befolyásolni a céges folyamatokat?
– Mára elfogadottá vált a külső minőségi szolgáltatókkal való együttműködés, szerves részei vagyunk a beszállítói láncnak, ám a '90-es években még igen kevesen ismerték fel a tevékenységünk jelentőségét. Ki kellett taposnunk az ösvényt: a bizalomépítés időt vesz igénybe. Sokat dolgoztunk érte, hogy kompetens partnerként kezeljenek bennünket a cégek, de a minőség a bizalomról szól.

– Mely főbb kihívások nevesíthetőek a beszállító-fejlesztés terén?
– Alapvető feltétel a sikeres működéshez, hogy a cégek tisztában legyenek a minőségi elvárásokkal, a sztenderdekkel. A vonatkozó kihívások négy fő kategóriában jelentkeznek: a beszállítófejlesztés során térben, időben, az alkalmazandó technológiát illetően és a szükséges kompetenciák kapcsán szükséges minél jobban megfelelni az igényeknek. A beszállító-fejlesztési tevékenység jellemzően konkrét projektek formájában nyilvánul meg, amelyek tipikusan változó időtartamúak és változó intenzitásúak. Erre is készen kell állni, megfelelve a multinacionális nagyvállalatok világszintű hálózatait jellemző elvárásoknak.

– Milyen együttműködést valósítanak meg a cégcsoport leányvállalatai?
– Maga a globális vállalati struktúra nem öncélú döntés nyomán épült ki, itt is az élethez igazodunk. Globalizáció zajlik napjainkban, amelynek számos vetülete van. Aki sikeres szereplő akar lenni, valóban értéket kíván előállítani, annak globálisan kell gondolkodnia. E törekvés mentén fejlődünk mi is, hiszen geográfiailag egyre szélesebb piacot fedünk le, miközben tudjuk, hogy a lokális elvárások akár igen különbözőek is lehetnek. Cégcsoportunk méretéből és 20 éves tapasztalatából fakadóan nagyon komoly tudásbázissal rendelkezünk, mely folyamatokban, módszerekben és erőforrásokban nyilvánul meg. Feladatunk az, hogy ezt a tudást hatékonyan tudjuk megosztani a leányvállalataink között, ezáltal támogatva őket sikerességükben. Az a célunk, hogy a globálisan jól működő minőségbiztosítási és szolgáltatási elemeket lokálisan testre szabva kínáljuk partnereinknek.

– A tavalyi évet fontos dátumként jelölte meg beszélgetésünk elején. Ekkor tartottak egy fontos konferenciát Prágában, amelyen Önök is jelen voltak. Milyen tapasztalatokkal tértek haza?
– Maga a 2015-ös év valóban kiemelkedő számunkra, hiszen egyfajta áttörést sikerült elérnünk, számos fórumon jobban megismerték idehaza és külföldön egyaránt a tevékenységünket. A közép-európai régió járműiparának prágai találkozója jelentős alkalom volt, hiszen jó lehetőséget biztosított arra, hogy találkozzunk az aktuális elvárásokkal, miközben a résztvevők alaposabban megismerhették szolgáltatásainkat. Színvonalas program volt, ahol az autóipari szereplők – gyártók, beszállítók, szolgáltatók – mellett jelen voltak az érintett országok befektetés-kezelői is. Nagyon fontos, hogy együtt reagáljunk a kihívásokra, egymást erősítve fejlesszük a járműipart.

Kiemelt Partnereink