Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nehéz helyzetben vannak a hazai acéltermelők
Az európai acélipar válságos helyzete nem kíméli a honi vállalatokat sem - a helyi alapanyaggyártóknak és az európai vasművek hazai kirendeltségeinek a folyamatosan eső árak mellett kell kigazdálkodniuk a működés költségeit.
Az európai acélipar jelenleg kiritikus állapotban van, a lelassult kínai növekedés miatt ugyanis az ázsiai ország acéltermelői dömpingárakkal próbálják csökkenteni a felhalmozott felesleges kapacitásaikat. A kínai viszonylatban is nyomott árral az európai szereplők nyilvánvaló módon nem versenyezhetnek, hiszen nemcsak a munkabér, hanem az egész szabályozási környezet tekintetében is teljesen más dimenzióban vannak az ottani termelővállalatok. Nem csoda, hogy egyre-másra acélipari átszervezésekről, lehetséges bezárásokról érkeznek hírek az öreg kontinensen. A problémát az Európai Unió is észlelte, átmeneti védővámokat vezettek be bizonyos fémipari alapanyagokra.
Nincsenek könnyű helyzetben a magyar acéltermelők sem. Az ország legnagyobb kohászati szereplője az ISD Dunaferr, amely közel 6000 főt foglalkoztat. Az általános európai kapacitásválság miatt egyébként sem egyszerű felállást tovább súlyosbítja, hogy a dunaújvárosi vasmű orosz tulajdonban van. A kelet-ukrajnai konfliktusok miatt bevezetett szankciók ezért hátrányosan érintik a dunaújvárosiakat is. A cég ugyan stabilan működik és termel, de a biztos fennmaradás érdekében állami segítségben reménykedik.
Ózd másfél évszázados acélipari hagyományait ma az OAM Ózdi Acélművek Kft. viszi tovább, a vállalat több, mint 400 embert foglalkoztat közvetlenül. A második legnagyobb hazai acélgyártó a legtöbb európai kohászati üzemhez hasonlóan szintén kritikus helyzetben van, de fennakadásról nem érkezett hír.
A fentiek alapján némileg meglepő lehet, de Diósgyőrben éppen acélmű épül. Az innovatív technológiát felvonultató fejlesztést nagyon üdvözölték a miskolciak, bár azóta kétségek merültek fel a beruházással kapcsolatban.
Az alapanyaggyártók mellett számos nagykereskedelemmel foglalkozó cég is működik a magyar piacon, olyan termékeket is kínálva, amelyeket a hazai gyártók nem állítanak elő. Megkerülhetetlen szereplő a Thyssenkrupp Ferroglobus, amely 300-nál is több munkavállalót alkalmaz. A cég anyavállalata a Thyssenkrupp csoport, amelyet a legjelentősebb acélipari konszernek között tartanak nyilván. A hasonlóan ismert ArcelorMittal csoport szintén rendelkezik saját hazai forgalmazóval, de érdemes megemlíteni a Benteler Distribution Hungary-t vagy a Magyar Acélművek Kft.-t is, a lista persze tetszőlegesen folytatható. Több, mint egy tucatnyit szereplő alkotja a Magyar Acél- és Fémkereskedők Egyesületét, a tagvállalatok listája megtekinthető a szerveződés honlapján.