Szolgáltatók NNG: nincs határ, mindig van hova fejlődnie a szoftvereknek

NNG: nincs határ, mindig van hova fejlődnie a szoftvereknek

Pardavi Mariann | 2016.04.27 06:24

NNG: nincs határ, mindig van hova fejlődnie a szoftvereknek

Egyre többen gondolják úgy, hogy a nem is túl távoli jövő autója egy négy keréken guruló okostelefon – internettel, felhőszolgáltatással együtt. Szelei Péter, az NNG üzletfejlesztési menedzsere is ezt a véleményt osztja.

Hirdetés

– Hol helyezkedik el az NNG az autóipari beszállítói láncban?
– Ugyan Tier 2-es beszállítók vagyunk, de kapcsolatban állunk az OEM-ekkel is, hogy jobban át tudjuk adni a trendeket, gördülékenyebb legyen a közös munka. Manapság ott tart az autóipar, hogy az autógyárak terveznek, majd koordinálják a kiterjedt beszállító hálózatukat, ami egy rendkívül komplex feladat... Mi úgy tudunk ebben a folyamatban segíteni, hogy támogatjuk a fejlesztéseket és részt veszünk a trendek közlésében. A világ tíz legnagyobb autógyártójából hét használja a megoldásainkat, termékeink több mint harminc autómárkában megtalálhatóak.

Szelei Péter

– Melyek ezek a piaci trendek?
– Három jellemző része osztható az új irányvonal, melyek az internet kapcsolattal rendelkező, illetve önvezető autók és a vezetési segédrendszerek. Az internet egyúttal új kihívások és új nehézségek elé is állít minket.

– Milyen lehetőségek vannak ebben a területben?
– A járművek internetes csatlakozása olyan megoldásokra nyit utat, ami a felhőszolgáltatás lehetőségeit használja ki. Ha felhőben tároljuk az adatokat, többet tudhatunk meg a vezető szokásairól: milyen stílusban vezet, milyen útvonalakon jár, mik az úti céljai és így tovább. Emellett lehetőségünk van a felhő számító kapacitásával kiterjesztenünk az autóba szerelt fejegység hardware-ét.

– Milyen előnyökkel jár ez?
– A kinyert adatokból következtethető lehetőségeket ajánlhatunk fel neki. A navigáció a szokások alapján útvonalakat javasol, hogyan juthat el legrövidebben, legbiztonságosabban a céljáig. A biztonság kiemelt terület számunkra, éppen ezért dolgozunk azon, hogy a jövőben minél inkább az útra koncentrálhasson a sofőr, ne zavarják meg a képernyők a koncentrálást. A hangalapú irányítás ezért kap nálunk nagy jelentőséget. Fejlesztéseinkkel egyébként nemcsak a vezetőre összpontosítunk, figyelembe vesszük az utasok igényeit is. Számukra nem releváns, hogy mikor, milyen útra kell kanyarodni, náluk a szórakozás áll a fókuszban. Egyik legújabb fejlesztésünk egy olyan szoftver, ami az útközben látható látványosságokra mutat, mint egy túravezető hívja fel ezekre a figyelmet.

– Hogy látja, mikor válik ez a mindennapok részévé?
– Az autóipar lassabb fejlesztési ciklussal dolgozik, mint mi, de ezek az újdonságok akár a következő modellfrissítéseknél megjelenhetnek.

– Mit gondol, meddig fejlődhet az autóipar és a szoftvergyártás kapcsolata?
– Határ nincs, hiszen mindig van hova fejlődni. Mindig új és új kihívások jelennek meg, amelyikre megoldást kell találni. Ami a legégetőbben fontos, az az említett technológiák jogi hátterének tisztázása többek között. Még nem áll rendelkezésre kiforrott, egységes jogi szabályozás, ezeken globálisan igyekeznek együtt dolgozni a szabályozó szervek.

– Az utóbbi időben új piacok felé nyitott a cég. Miért Dél-Amerikára és Kínára esett a választás?
– A gazdasági nehézségek ellenére az autóipar komoly befektetési lehetőségeket lát a latin-amerikai országokban. A legnagyobb autógyárak – mint a BMW, VW, Fiat Chysler és a Mercedes – a következő években folyamatosan invesztálnak a régióba. Az elemzők átlagosan 4 százalékos iparági növekedést jósolnak a következő 6 évre, ami a beszállítóiknak, így nekünk is nagy lehetőséget kínál a terjeszkedésre. Kínával és Indiával hasonló a helyzet, igaz teljesen másképpen kell gondolkodnunk ezekben az országokban, hogy a helyiek igényeinek megfelelő terméket készíthessünk.

– Mi a különbség az egyes országok igényei között?
– Kína, Japán és Korea az igények szempontjából hasonló. Ezekben a régiókban lokális funkciók és megjelenítési módok nélkül nem lehet érvényesülni. A sofőrök részletes információkat szeretnek látni az autó kijelzőjén, ami Európában zavarónak hatna. Ezzel szemben egy másik feltörekvő piacon, Indiában az okostelefonokról elérhető navigáció keresett, az alacsony árak, és a különböző nyelvjárások támogatása a fontos számukra.

– A felhasználók lépést tudnak tartani az eszközök fejlődésével?
– Szükséges egyfajta tanulási folyamat, és pontosan emiatt kap nagy jelentőséget az intuitív kialakítás, az egyszerű személyre szabhatóság és a vezetői figyelmem igénybevételének-kiegyensúlyozása

– A 2004-ben NavNGo néven magyar és izraeli magánszemélyek indították a vállalkozást, 2013 óta minden évben 20 százalék körüli a létszámbővülés. Mi a siker titka?
– Cégünk egyik legfőbb értéke a sokszínűség, legyen szó akár a velünk együttműködő partnerektől, akár arról, hogy hová szállítjuk a termékeinket, kiket alkalmazunk, vagy mit csinálunk, hiszen így tudunk olyan termékeket létrehozni, ami a legjobban illeszkedik felhasználóink igényeihez. Jelenlétünket folyamatosan erősítve a világ hat kontinensén összesen tizenkét irodát és négy képviseletet tartunk fent, ahol közel ezer kollégánk dolgozik. Termékeink több mint százkilencven országban, ötven nyelven érhetőek el.

Kiemelt Partnereink