Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar start-up cégek kapnak Szingapúrban hátszelet
Start-up cégeket népszerűsít a Szingapúrban működő magyar kereskedőház, hogy segítsen a társaságoknak betörni a délkelet-ázsiai piacokra.
Szőke István, a kilenc hónapja megnyílt kereskedőház tanácsadója sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta: létrehoztak egy linket a szingapúri magyar kereskedőház weboldalán, ahol bemutatkozhatnak azok a magyar start-up vállalkozások, amelyek egy előzetes – magyar és szingapúri – szűrés alapján sikerrel jelenhetnek meg a szingapúri piacon.
Emellett május 27-én rendezvényt tartanak European Innovations from Hungary (EIH) címmel. Ezen kilenc magyar cég mutatkozik be, amelyek többek között információtechnológiai, egészségügyi megoldásokat kínálnak. Egyikük egy olyan zuhanyfejet fejlesztett ki, amellyel a szokásos 60-80 liter helyett öt liter víz elhasználásával lehet lezuhanyozni anélkül, hogy a komfortérzet csökkenne.
Szőke István ugyanakkor hangsúlyozta: nem az a fő cél, hogy a rendezvényen köttessenek üzletek, hanem az, hogy ismertté tegyék a magyar start-up cégeket Szingapúrban, és elinduljon egy folyamat, amelynek egy éven belül akár látható eredményei lehetnek.
A rendezvényen részt vesz Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Szőke István elmondta: azért lényeges a miniszter jelenléte, mert Szingapúrban, ahol kiemelkedően erős az állam szerepe, különösen fontos, hogy egy-egy magánbefektetői kezdeményezés mögött ott lássák a kormányzati támogatást.
A tanácsadó elmondta: a szingapúri kereskedőház a kapcsolati tőkéjével, a tudásipari termékek piaci menedzselésével segítheti a magyar start-up cégeket.
Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója kijelentette: a magyar know-how az egyik legnagyobb hozzáadott-értékkel bíró exporttermék.
Felidézte, hogy a Nemzeti Kereskedőház hétfőn létrehozott egy új igazgatóságot, amely az innovációs hivatallal együttműködve piacokhoz segítheti a magyar start-up cégeket. Példaként említette, hogy sikerült piacot találni Szingapúrban egy magyar fejlesztésű szoftvernek, amellyel biztonságosabban és hatékonyabban lehet épületszerkezeteket tervezni.