Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így változtatja meg a hologram az autók kijelzőit
2024.04.20 12:22Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét tiltakoznak a német mozdonyvezetők
Újabb sztrájkot hirdetetett a német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL), a munkabeszüntetés a személyszállításban május 5-10. között tart majd.
A GDL a Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság teherszállítási ágazatában dolgozó tagjait arra szólítta fel, hogy hétfő délután 15 órakor függesszék fel a munkát.
A személyszállítási területen dolgozó szakszervezeti tag mozdonyvezetőknek kedd hajnali 2 órától kell sztrájkolniuk az érdekképviseletet felszólítása szerint.
A munkabeszüntetés mindkét ágazatban vasárnap reggel 9 órakor ér véget a GDL terve szerint.
Az érdekképviselet már nyolcadik alkalommal hirdetett sztrájkot, amióta tavaly tárgyalást kezdett a munkaadóval. A tervek szerint csaknem egy hétig tartó, összesen 138 órás munkabeszüntetés az eddigi leghosszabb tiltakozási, nyomásgyakorlási akció a GDL részéről.
A szakszervezet 5 százalékos béremelést és a heti munkaidő egy órával történő csökkentését követeli, és el akarja érni, hogy más területen dolgozó alkalmazottak , például a vonatkísérők nevében is tárgyalhasson a DB-vel.
A munkaadó legutóbbi ajánlata 4,7 százalékos béremeléséről és ezer eurós egyszeri juttatásról szól.
A GDL legutóbb április második felében sztrájkolt, az újabb tárgyalások pedig szerdán szakadtak meg.
A csaknem 200 ezer embert foglalkoztató DB vezetése és a 20 ezer munkavállalót képviselő szakszervezet vezetése egymást hibáztatja a tárgyalások kudarcáért.
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter a szakszervezetet bírálta, és azt mondta, érthető, hogy sok embert dühít a sztrájksorozat.
A DB bonyolítja le a németországi teherszállítás nagyjából 20 százalékát, ez naponta mintegy 620 ezer tonna mozgatását jelenti. Becslések szerint a vasút kiesése a teherszállításból naponta 100 millió euró kárt okoz a német nemzetgazdaságnak.