Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Döntött a parlament az e-útdíjról
A parlament elfogadta a megtett úttal arányos díjat előíró törvényt. Az e-útdíjat a 3.5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon július elseje után.
A tarifákat nem rögzíti Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter előterjesztése, amelyet az Országgyűlés 251 igen szavazattal, 86 nem ellenében, 2 tartózkodás mellett jóváhagyott.
Az e-útdíjköteles járművek kategóriájába csak a 3.5 tonnát meghaladó járművek kerülnek. A legfeljebb 3.5 tonna összes tömegű járművek, és az autóbuszok maradnak az e-matricás rendszerben.
Az e-útdíj köteles járművek az alábbiak szerint kerülnek különböző díjkategóriába.
J2: 3.5 t feletti megengedett összes tömegű tehergépjárművek 2 tengellyel
J3: 3.5 t feletti megengedett összes tömegű tehergépjárművek 3 tengellyel
J4: 3.5 t feletti megengedett összes tömegű tehergépjárművek 4 tengellyel
A díj mértékére vonatkozó rendeletet a Kormány múlt csütörtökön tette közzé internetes portálján. Az alábbi tarifatáblázatot a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tette közzé honlapján.
Forrás: www.mkfe.hu |