Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dízelbotrány 2.0: a Volkswagen javításai miatt állítólag több ezer autónak csökkent a teljesítménye
Csoportos keresetet adott be 41 ezer tulajdonos a Volkswagen ellen, mivel autóik a károsanyag kibocsájtási botrány következtében végbement javítás miatt gyengébb teljesítményűek, nagyobb a fogyasztásuk, mint korábban, és nem kaptak kompenzációt sem.
A VW, az Audi és a Skoda tulajdonosok több mint felét érinti a dízelbotrány újabb fejezete, mivel a már kijavított autóik gyengébb teljesítményűek és nagyobb a fogyasztásuk.
Eddig 41 ezer tulajdonos csatlakozott a Harcus Sinclair UK akciójához. A Volkswagen 1,2 millió autót hívott vissza az Egyesült Királyságban, miután kiderült, hogy csalt a károsanyag kibocsájtási teszteken. Egyre több tulajdonos azonban elutasítja, hogy a vállalat kijavíttassa a problémákat, az állítólagos javítás utáni problémák miatt.
A Harcus Sinclair felmérése szerint 53%, vagyis 2706 járművezető jelentett csökkent üzemanyag-hatékonyságot a javítás után. Több mint 40% jelentett csökkent teljesítményt, és lassabb gyorsulást.
A VW elutasította, hogy kompenzációt fizessen azoknak, akik az Egyesült Királyságban érintettek, és kijelentette, hogy jogi úton fog ellenük harcolni. Múlt hónapban a vállalatot már azzal is vádolták, hogy a javítás nem okozott különbséget a kibocsájtásban.
Damon Parker, a Harcus Sinclair üggyel kapcsolatos vezetője elmondta, az eredmények azt mutatják, hogy a javítás csökkenti a nitrogénoxid kibocsájtást, azonban tény, hogy hátrányosan érinti az autó teljesítményét és költségeit. Az ügyfelek visszajelzései szerint más mechanikai problémákat, nagyobb kellemetlenségeket és többletköltségeket okozott a javítás.
Az érintett gépkocsik közé tartoznak a VW, az Audi, a Seat és a Skoda 1.2, 1.6 és 2.0-s EA 189 dízelmotorjai, amelyeket 2009 és 2015 között gyártottak. A legtöbbjük egyszerű szoftverfrissítést igényel, de néhány esetében – ilyen az 1.6 literes dízelmotor – jelentős egyéb munkálatokra is szükség van.
A VW szóvivője szerint ugyanakkor ezt a felmérést egy ügyvédi iroda rendelte, hogy alátámassza a VW elleni kártérítési igényeket - a vállalatnak azonban komoly aggályai vannak a pártatlanság és a módszer tekintetében.