Szolgáltatók Csak a tragacsokat tudjuk megvenni

Csak a tragacsokat tudjuk megvenni

autopro.hu/P.M. | 2016.11.01 08:30

Csak a tragacsokat tudjuk megvenni

Töretlen az import használt autók népszerűsége, az idei évben szeptemberig 107 092 külföldi autót helyeztek forgalomba hazánkban, 18 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A rizikófaktor azonban nem csökkent a határon túl vásárolt autók esetében, ezek nagy része ugyanis tíz évnél idősebb, így az ellenőrizhetetlen előélet és az ismeretlen származás komoly veszélyeket rejthet.

Hirdetés

Egyre gyarapszik 2013 óta a külföldről behozott négykerekűek száma, idén az első háromnegyed év statisztikái alapján 107 092 személyautót érkezett hazánkba, ez 18,5 százalékos növekedés 2015 azonos időszakhoz képest (90 389 autó). A két évvel ezelőtti adatokkal összevetve még nagyobb a változás, a januártól szeptemberig tartó időszakok közti különbség már több mint 52 százalékos. Tavaly januártól decemberig 122 603 külföldi autót helyeztek itthon forgalomba, idén ez a csúcs megdőlni látszik. A kishaszonjárműveknél is hasonló a helyzet, a szeptemberig behozott 10 438 autó 15 százalékos növekedés a tavalyi (9069 autó), és 35,5 százalékos a tavalyelőtti (7702 autó) azonos időszak számaihoz képest.

Import használt autó vásárlásánál a legnépszerűbb kategóriák változatlanul az alsó-közép-(26 705 autó), felső-középkategóriás (23 660 autó) és az egyterű (19 391 autó) autók, márkák esetében pedig inkább a nagyobb presztízsűeket részesítik előnyben a vevők. Legtöbben Volkswagent (13 657 autó), Opelt (11 253 autó), Fordot (10 783 autó), BMW-t (8449 autó) és Audit (7090 autó) választanak személykocsiként, a tehergépjárműveknél az első helyeken a Ford (1551 autó), a Volkswagen (1515 autó), a Fiat (1125 autó), az Iveco (1092 autó) és a Renault (1082 autó) autói végeztek. Viszont még mindig nagy probléma, hogy a teherjárműveknél 40, de a személygépkocsiknál már 60 százalék feletti a tíz évnél idősebb autók aránya.

– Az emberek nagy része évek óta áhított vágyát valósítja meg azzal, hogy álmaik autóját veszik importból. Ezzel nem is lenne gond, ha a behozott kocsik többsége nem lenne tíz évnél idősebb, ugyanis az ellenőrizhetetlen előéletű, magasabb kategóriájú autók fenntartása jóval drágább a fiatalokénál, és a vásárlók nem számolnak azzal, hogy karbantartásra, javításra elmehet az autó árával megegyező összeg – mondta el a Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. – Fontos hangsúlyoznunk, hogy mielőtt aláírjuk a szerződést egy használt autó megvételekor, szánjuk rá azt a pár ezer forintot a márkaszervizes átvizsgálásra, ugyanis sok kellemetlenséget megspórolhatunk ezzel, s lehetőség szerint válasszunk inkább alacsonyabb kategóriájú, ámde fiatalabb, és tiszta múltú négykerekűt – tette hozzá a márkaigazgató.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink