Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A túl sok baleset miatt nyúlhatnak zsebükbe az autógyártók
Túl sok végzetes kimenetelű közlekedési baleset történik az öreg kontinens útjain, ezért az Európai Unió illetékes szervei felülvizsgálják a járművekre vonatkozó biztonsági előírásokat. Az autópályadíjakhoz is hozzányúlhatnak.
Közhely, hogy a ma gyártott autók jóval biztonságosabbak néhány évvel, évtizeddel gyártott társaikhoz képest, ennek ellenére Európában még így is túl sok halálos baleset történik. 2016-ban 25.500 fő vesztette életét az európai utakon, ami bár két százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, a tragédiák száma az utóbbi években növekvő trendfüggvénnyel jellemezhető.
Ezt elégelte meg az Európai Unió, hiszen az illetékes szervek felülvizsgálják a 2009 óta változatlan, járművekre vonatkozó biztonsági előírások szabályozását. A tervek szerint a munka, melynek tanulságai alapján újabb biztonsági-technológiai előírásokat hozhatnak az autógyártók számára, még idén lezárul. A cél, hogy a 2010 és 2020 közti időszakban felére csökkentsék a közlekedési balesetben elhunytak számát – ha ez az elmúlt évek adatait figyelve rendkívüli kihívásnak számít is.
Az autonews.com szerint a szabályalkotás a haszongépjárművekre is kiterjedhet, az egyik javaslat például a teherautók holttereit csökkentő kamerarendszerekre vonatkozik. Ezekkel számítások szerint évente több száz gyalogos, kerékpáros vagy motoros életét lehetne megmenteni. A személykocsiknál az intelligens segélyhívó rendszerek beépítésével, vagy épp a vészfékasszisztensek további fejlesztésével lehetne növelni az utazók biztonságát.
Egy-egy újabb közlekedésbiztonsági előírás komoly pluszkiadásokat jelenthet az autógyártóknak és fogyasztóknak egyaránt. Ha valóban szigorodnak majd az előírások, az a K+F költségek növekedéséhez vezet, az új technológiák kötelező beszerelésének ára pedig végül – észrevétlenül – a listaárakba is beépül majd.
A közlekedésbiztonsági előírások terén kizárólagos jogalkotói körrel rendelkező EU több legyet is ütne egy csapásra, egyes források szerint az uniós szinten egységes autópálya-használati díjak ügye is a bizottság elé kerül. Itt a legnagyobb változást az időalapúról a távolságalapú díjszámítási módszerre való áttérés jelentheti, igaz, ennek bevezetése legkorábban 2023-ban történhet, ráadásul első körben akkor is csak a tehergépkocsikra vonatkozna.