Szolgáltatók A Jaguarnak fájna a legjobban az amerikai autóvám, míg a Teslának a legkevésbé

A Jaguarnak fájna a legjobban az amerikai autóvám, míg a Teslának a legkevésbé

autopro.hu/R.M. | 2017.02.09 12:00

A Jaguarnak fájna a legjobban az amerikai autóvám, míg a Teslának a legkevésbé

Egy friss elemzés bemutatja, hogy az amerikai elnök tervezett autóipari import vámja hogyan hatna az egyes autógyártókra. A Jaguarnak egy autójáért akár 17 ezer dollárral is többet kellene majd elkérnie, míg a Tesla akár áremelés nélkül is megúszhatja az új adót.

Hirdetés

Donald Trump már több mint egy hónapja fenyegeti az autógyártókat egy nagymértékű import adóval, ha azok továbbra is külföldön gyártják az amerikai piacra szánt autóikat. A Baum&Associates nevű elemző cég tanulmányt készített arról, hogy a vám milyen mértékben érintené az egyes vállalatokat.

Ha az átlagot nézzük, akkor azt mondhatjuk, a gyártók többségének több ezer dollárral kellen emelnie autóinak árát, hogy megtérüljenek az új teher által okozott többletköltségek. Ha pedig külön tekintjük meg a vállalatokat, akkor egyértelműen a Jaguar Land Rover járna a legrosszabbul, szám szerint 17 ezer dollárral (körülbelül 4 947 000 forint) kellene többet kérnie minden egyes autójáért. A brit autógyártó nem rendelkezik üzemmel az államokban, minden terméküket exportálják a tengerentúlra.

A többi európai gyártó is jelentős emelésekre kényszerülne, így például a Volvónak és a Volkswagennek is 7600 dollárral kellene megemelnie egy autója árát. Nagy veszteségekre számíthat még a Mazda és a Mitsubishi is. Kevésbé érezhetik majd magukat veszélyben azok a külföldi autógyártók, amelyek jelentős összeszerelő állománnyal rendelkeznek az Egyesült Államokban, mint például a Fiat, vagy a Toyota - írta meg az automotive news.

Ezen gyártók közül egyébként már többen tervezik új amerikai üzemek építését, ez pedig 50 ezer új munkahelyet és évi 1 millióval több legyártott autót jelent majd az USA-nak.

Az adatok alapján pedig egyértelműen az amerikai autógyártók járnának a legjobban, élen a Forddal és a Teslával. Előbbinek, amely igen jelentős belföldi gyárhálózattal rendelkezik, mindössze 282 dollárral (körülbelül 82 000 forint) kell majd emelnie az árain. A Tesla pedig akár emelés nélkül is tarthatja a bevételeit. Ezeket a gyártókat követi a General Motors 995 dollárral.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink