Techtogether Negyedik autójukat készítik a Skoda diákjai

Negyedik autójukat készítik a Skoda diákjai

autopro.hu/Sz.K. | 2017.06.26 14:37

Negyedik autójukat készítik a Skoda diákjai

A Citijet, a Funstar és az Atero után megérkezett a Škoda Element, a Škoda Akadémia diákjainak negyedik autója. A jármű egy elektromos hajtással szerelt buggy, amely a Citigo modell alapjaira épült. A diákok legújabb autója egy közúton is használható tengerparti buggy, amelyet megálmodói napelemmel, okostelevízióval, hűtődobozzal és mobil diszkóval is felszereltek.

Hirdetés

A Škoda Element majdnem 3,6 m hosszú és 1,6 m széles. Tető és ajtók nélkül készült, csupán csak két ülés kapott benne helyet. Az autó hasmagasságát 60 milliméterrel megemelték.

Mivel ajtók nincsenek, beszálláshoz egyszerűen csak a kockás mintázatú alumínium csíkkal dekorált oldalküszöbökön keresztül kell átmászni a sport kagylóülésekbe. A hátsó világítás LED technológiával működik. A Škoda diákjai nagy figyelmet szenteltek a részleteknek is, így például az autó sárga (Sárkánybőr színű) féknyergére is.

A sárga szélekkel és dekoratív öltésekkel készülő fekete bőr/Alcantara bevonatú kagylóüléseket a Škoda Akadémia hímzett neve díszíti. A kéttónusú tematika az egyedi kialakítású belső térben folytatódik tovább.

A műszerfal fényezett része gyöngyházfényű sárga színben pompázik, a kormánykerék és a sebességváltó bőrborítást kapott, amelyet arany és sárga részletek egészítenek ki. A műszerfal és a szélvédő közötti felületet pedig fekete Alcantara borítással vonták be.

A tanulmányautón ajtók nincsenek, csak a küszöbön kell átlépni a beszálláshoz.

A fedélzeten navigációs rendszer is rendelkezésre áll. Az autó leglátványosabb eleme azonban a hátsó ülések helyén vannak. A diákok itt, az első ülések mögötti részen egy napelemet és egy okostelevíziót helyeztek el, amely Bluetooth segítségével az okostelefonokhoz is kapcsolódhat. Az okostévét az alumínium bevonatú csomagtér fedélbe építették be, amelynek külső részére, két matt fekete kapaszkodó közé illesztve került felszerelésre a napelem.

A két ülés melletti hangszórókat két, a csomagtartóban elhelyezett további hangszóró egészíti ki, amely a modellt egy 400 watt teljesítményű, kerekeken gördülő tengerparti diszkóvá varázsolja. A diákok egy beépített hűtődobozról is gondoskodtak, amely az elegáns kék szőnyeggel bevont csomagtartóban kapott helyet. A hűtődoboz egy külön akkumulátorhoz kapcsolódik, amelyet a napelem lát el energiával.

A 60 kW (82 LE) teljesítményű kompakt elektromotor 210 Nm nyomatékával hajtja a tanulmányt. Az elektromos „diákautó” álló helyzetből 100 km/óra sebességre 13 másodperc alatt gyorsul fel, maximális sebessége pedig 130 km/óra. A padlóba integrált lítium-ion akkumulátor kapacitása 18,7 kWh. Ez azt jelenti, hogy az út jellegétől, a vezetési stílustól és az össztömegtől függően a Škoda Element akár 160 km megtételére is képes.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink