Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az alföldi gazdaságfejlesztés és a Daimler-Benz
Az Alföldi Iparfejlesztési Nonprofit Kft. működéséről, feladatairól, eredményeiről, terveiről és a Mercedes beruházáshoz kapcsolódó szerepéről beszélt AIPA Kft. két ügyvezető igazgatója, prof. Dr. Palkovics László tanszékvezető egyetemi tanár, a Knorr-Bremse kutatási és stratégiafejlesztési igazgatója és Szemereyné Pataki Klaudia, kecskeméti alpolgármester az Alföldi Ipar és Gazdaságfejlesztési konferencia megnyitóján, május 12.-én a Kecskeméti Főiskolán.
Az AIPA Kft. egy koordinációs feladatot ellátó 10 évre alapított nonprofit szervezet, mely azzal a céllal jött létre, hogy a Daimler-Benz beruházásának támogató környezetet biztosítson. A vállalat alapító tagjai: Kecskeméti Főiskola, KTK a Kecskemét városán keresztül, VOSZ, BKMKIK, VFA.
Szemereyné Pataki Klaudia alpolgármester és Lepsényi István a Knorr-Bremse első embere a Mercedes gyárának alapkőletételén. |
Szemereyné Pataki Klaudia kifejtette, hogy az eddigi munka vízválasztóhoz érkezett, mivel, 111 szervezet részvételével véget ért a tervezési időszak, a portfolió összeállt. Az operatív időszakban az AIPÁ-ban működő eddigi munkacsoportok átalakulnak, és beolvadnak a klaszterbe, ahol szakmai bizottságként vesznek részt a projektek megvalósításában. Az AIPA klaszter 30 induló taggal alakult, feladata a 133 projektet tartalmazó portfolió megvalósítása. Az ehhez szükséges a klaszterpályázatot május 30-án nyújtják be.
Prof. Dr. Palkovics László |
A Daimler-Benz 760 szakképzett munkaerő felvételét tervezi ebben az évben, ún. multiplikátor alkalmazottakat, akik a további dolgozók képzéséért is felelnek. Az ország célja, minél több magyart foglalkoztatni, a munkavállalók 60 százalékát a régióból, a fennmaradót az ország többi részéről várják. A toborzással további 2000 fő felvételét tervezik a 2011-es évben, amely elengedhetetlen feltétele annak, hogy a gyár megkezdhesse próbatermelését az év novemberében.
Prof. Dr. Palkovics László elmondta, hogy eddig nem tapasztalható lelkesedés mutatkozik a beruházás és ezáltal a térség gazdaságfejlesztési programja iránt, mivel utóbbi nem csak a Daimler-Benz, hanem a térség hosszú távú gazdasági és ipari fejlesztését tűzte ki célul, melynek része a gépipar, a mezőgazdaság, az oktatás, az infrastruktúra fejlesztés, stb.
Az esemény szünetében tartott sajtótájékoztatón is a lelkesedésről beszélt Palkovics László, s az AIPA egyik fontos célja, hogy ez ne hűljön ki. Ez úgy érhető el, hogy mindenki érezze, részese a térség gazdasági fellendülésének.
Dr. Lukács Pál 4 fontos pilléről beszélt, melynek egyik legfontosabb eleme a kutatás fejlesztés amely alapfeltétele a Daimler-Benz beágyazódásának, úgy, hogy a kkv-kat segíti a főiskola a magasabb hozzáadott értékkel. Ez azért fontos, mert a környező országokban, pl. Romániában „ugrásra készen áll a magasan képzett munkaerő, hogy átvegye a környező országokban az üresen álló pozíciókat”.
Gaál József a Beszállítói munkacsoport vezetője emlékeztetett arra a külföldi gyakorlatra, mely szerint egy ipari munkahely létrehozása legalább 2 további munkahelyet indukál. Erre példa a Daimler-Benz-beszállítók – 10 gyárkapun belüli, 35 azon kívüli – által generált 4-5000 munkahely. A gyár építése is számtalan magyar alkalmazottnak ad munkát, mivel a kivitelezés 90 százalékát a hazai építőipari cégek végzik.