Techtogether Az ELTE része lesz a szombathelyi mérnökképzés

Az ELTE része lesz a szombathelyi mérnökképzés

autopro.hu/G.I. | 2016.07.01 12:10

Az ELTE része lesz a szombathelyi mérnökképzés

Palkovics László államtitkár július 1-jén jelentette be az átalakulást. A Nyugat-magyarországi Egyetemet ismét megmenti eközben az állam a csődtől.

Hirdetés

Az ELTE átvenné a szombathelyi karokat – ezt írtuk május közepén, a budapesti elitegyetem tájékoztatása alapján. Akkor megkerestük Mezey Barna rektort, ám későbbre ígért részletes tájékoztatást az intézmény vezetője. Közben felgyorsultak az események, ugyanis a mai napon az oktatásért felelős államtitkár Szombathelyen bejelentette: 2017. január 1-től a Savaria Egyetemi Központ karai Sopron helyett már a fővárosi központhoz tartoznak majd, a hallgatók egy hónappal később kerülhetnek át hivatalosan az ELTE kötelékébe – adta hírül a nyugat.hu.

A történet előélete igen kalandosnak mondható, hiszen korábban a megszűnés szélén álló Berzsenyi Dániel Főiskola sokfelé keresett, majd a Nyugat-magyarországi Egyetemnél talált – látszólag eredményes – megoldást a túlélésre. Az évek folyamán kiderült, hogy nem működik a szimbiózis, legalábbis számukra hátrányosnak tűnt a kooperáció. Így volt ezzel számos további kar is, hiszen nemrég levált és az Óbudai Egyetemhez csatlakozott a székesfehérvári GEO, az addig sok csáppal bíró egyetemtől aztán a mosonmagyaróvári és győri részintézmények is átkerültek a Széchenyi István Egyetemhez.

Nem ma kezdődött a feszültség Szombathely és Sopron között

Komoly gondok lehetnek a soproni vezetés környékén, hiszen az állam bőkezűen segítségére sietett nemrég az egyetemnek, 1,5 milliárd forintot adva a talpra álláshoz. Úgy tűnik, annak ellenére sem volt elég ez a plusz juttatást, hogy hasonló összegből támogatta a kormányzat az egyetemen keresztül a szombathelyi mérnökképzés beindítását. Most ugyanis újabb pénzügyi mentőövre tett ígéretet Palkovics László, megmentve ezzel a csőd közelébe került Nyugat-magyarországi Egyetemet. Ha csak a soproni karok maradnak együtt – most minden jel erre utal –, akkor újabb kérdés is felmerül: vajon négy karral maradhat-e egyetem az NyME?

Járműipari szempontból az a legfontosabb természetesen, hogy biztosított legyen a régió meghatározó vállalatainak és szakmai szervezeteinek összefogásával elindított duális mérnökképzés fenntartása, amely fontos szerepet tölthet be a munkaerő-piaci kihívások enyhítésében.

Kiemelt Partnereink