Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyarok a Dubai 24 órás autóversenyen
Megkezdődött a konténerek kipakolása, illetve a csapatok regisztrálása a Dubai Autodrome versenypályán. Három magyar csapat indul a versenyen.
A BOVI Motorsport, Bódis Kálmánnal, a Zengő Motorsport, Zengő Zoltánnal, ahol vendégpilótaként szerepel Gáspár István, a magyarországi gyorsasági szakág vezetője, az Endurance Club Hungary versenyzője, illetve a BMW Hungary Team with EfficientDynamic, Palik Lászlóval. E mellett indul még egy dubai csapat is, élén Révész Tamással, melynek tagjai kivétel nélkül magyar versenyzők.
A verseny előkészületeinek első napján már a csapatok többsége a felépítette a boxokat, illetve a szerelők hozzákezdtek a szükséges munkálatoknak, hogy időben felkészítsenek minden autót a verseny kezdetének időpontjára, ami helyi idő szerint 2010. január 15-én, 14 órakor lesz.
A Rácz István által is vezetett, Porsche motoros, Brokernet Silver Sting burkolatának leszerelése, újramatricázása, gumicsere, esetleg a gépátvétel történik a mai napon. A versenyen kizárólag erre a célra készített, Dunlop (slick) gimiabroncsokat lehet az autókra felszerelni, amelyeket az Arab Emirátusok címerével fémjeleztek. A Silver Sting diffuzorát is javítani kellett. Ez az alkatrész teljes hosszában takarja az autó alvázát, vákumot generál az autó és az aszfalt között, tehát leszívó erőt képez a tapadás növelése érdekében, hasonlóan a Formula 1-es autókhoz.
Az adminisztratív folyamatok lezárulása után, megtörténhet a gépátvétel, ahol az autó súlyát mérik, műszaki állapotát vizsgálják, szélterelők, ajtók, gépháztetők rendeltetésszerű működését, illetve minden kategória szabálykönyvében meghatározottak betartását ellenőrzik. A különböző kiegészítőket is szigorúan megkövetelik, így például egyik autóból sem hiányozhat a vezető oldali biztonsági háló, amelyet Nascar hálónak is neveznek, ugyanis azokon a versenyeken használták először ehhez hasonlót. Rendeltetése, hogy baleset esetén a pilóta karja ne essen ki az autóból, ezzel elkerülve a komolyabb sérüléseket.