Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mercedes: egy csillag is elég
Az E-osztály, a GLK és a C-osztály, tehát egyszerre három Mercedes-típuscsalád kapott maximális, azaz ötcsillagos értékelést az Euro NCAP megnehezített töréstesztjén. A Kecskemétre kerülő új A-osztály ma futó modelljét 2005-ben, azaz még a régi kritériumok szerint törték, és a maximális öt csillagot kapta.
„Örülünk ennek a jó eredménynek, amely standard törésteszttel erősíti meg a valóságos balesetekre irányuló biztonsági koncepciónkat“, hangsúlyozta Prof. Rodolfo Schöneburg, a Mercedes-Benz Cars passzív biztonsági vezetője. A márka ugyanis, hűen mottójához, miszerint „egy Csillag is elég”, mindig is a biztonság egészét tartotta szem előtt, a tényleges baleseti helyzetekhez igazodva. - Az életszerű biztonság több, mint jó szereplés a szabványosított törésteszteken, vagy mint a légzsákok száma. Az Euro NCAP például egyáltalán nem értékeli az újszerű PRE-SAFE® rendszert, amely röviddel a baleset ellőtt fokozza a biztonságot - magyarázta Schöneburg.
Szépen tört az E-osztály. (Fotók: Euro NCAP) |
Egyetlen példa: fejlesztése során több mint 150 nagy sebességű töréstesztet és több mint ötezer valósághű ütközés-szimulációt teljesített az új E-osztály. Ezek között nem csak azok a különféle ütközési helyzetek szerepeltek, amelyek a világszerte érvényes típusbizonyítványhoz szükségesek, hanem a balesetkutatásból levezetett saját Mercedes töréstesztek is.
A biztonság régi tradíció a Mercedes-Benznél: a biztonságtechnika úttörője, Barényi Béla 1939 augusztusában vette fel a munkát Sindelfingenben. Ő találta fel például a gyűrődő zónák elvét, amelyet úttörő innovációként 1959-ben vezetett be a Mercedes-Benz, és amely ma minden korszerű személyautó biztonságának az alapja. A cég saját balesetkutatása, amelyet 1969-ben alapítottak, a következő esztendőkben egész sor mérföldkőnek számító újítást dolgozott ki a személyautók részére. Ilyen volt például a légzsák és a PRE-SAFE®. A 2009-es jubileumi évben pedig az ESF 2009 kísérleti járművön mutatta be a Mercedes-Benz, hogy mit kutatnak és konkréten min dolgoznak jelenleg a szakemberei.
Oldalütközés a C-osztálynál. |
Az Euro NCAP szervezet (European New Car Assessment Programme) idén szigorúbbá tette tesztelési módszerét. Az egyes teszteket külön-külön értékelik ki, majd összefoglalják a végeredményt. Az első ülésen utazók védelme például 50 százalékkal számít, a gyermek- és a gyalogosvédelem 20-szal, a vezetőtámogató rendszerek pedig tízzel. Ezek közé tartozik például az ESP®, amely már régóta alapfelszerelés valamennyi Mercedes-Benz személyautón. Újdonság a tesztprogramban a ráfutásos ütközést szimuláló ülésvizsgálat, amely a nyaksérülés veszélyéről ad felvilágosítást.
Védi a gyermeket az A-osztály. |
Az A-osztályt 2005-ben törte az Euro NCAP
A Kecskemétre kerülő új A-osztály ma futó modelljét 2005-ben, azaz még a régi kritériumok szerint törte az Euro NCAP és a maximális öt csillagot kapta. Gyermekbiztonsága négycsillagos minősítést érdemelt ki, sőt, a gyalogosvédelemben is jól szerepelt a kis Mercedes: az akkor átlagosnak mondható két csillagot ítéltek meg neki. Frontális ütközésnél az 50 fokban előredöntött motor a dupla padlólemez közé csúszik be, hátra és lefelé is mozdul. Ezzel megakadályozzák, hogy a blokk benyomuljon az utastérbe. E struktúra mellett a tesztelt kocsiban is kétfokozatú első légzsákok, övfeszítős és överő-határolós biztonsági övek és első oldallégzsákok is voltak. Ez utóbbiak nemcsak a mellkast, hanem a fejet is védik, így az A-osztály az oldalütközésekkor is jól teljesített.