Gyártók Magára talált itthon a Suzuki

Magára talált itthon a Suzuki

MTI | 2009.12.03 09:39

Magára talált itthon a Suzuki

Az új autók iránti érdeklődés érezhető emelkedésére számítanak a magyar márkakereskedők, bár a novemberi adatok – újra a Suzuki a listavezető – ezt még nem támasztják alá.

Hirdetés

A gyenge vásárlói erő miatt továbbra is csak lassan növekvő értékesítési mutatókra számít a következő hónapokban Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) elnöke, aki az MTI-nek elmondta: a november már a korábbiaknál kicsit nagyobb érdeklődést hozott az autószalonokban, ám ez a forgalomba helyezési adatokon még nem látszódott.

Suzuki Splash-sorakozó Esztergomban.
Suzuki Splash-sorakozó Esztergomban.

Az év végén, illetve 2010 elején várhatóan már kézzel foghatóbb lesz a kereskedésekbe látogatók számának emelkedése, ami minden bizonnyal már az értékesített autók darabszámában is megmutatkozik majd – fejtette ki a kereskedő. A GÉMOSZ elnöke szerint jelenleg szinte csak készpénzzel fizető magánszemélyek, illetve néhány optimista vállalat vásárol új személygépkocsit. Gablini Gábor szerint ugyanakkor hiba lenne mesterséges keresletet támasztani. A kereskedőknek elsősorban a visszatérő vevők elégedettségére alapozva kell megvárniuk a vásárlói erő növekedését – fűzte hozzá.

A Jato Dynamics, MTI-hez eljutatott adatai alapján a 2009 első tizenegy hónapjában forgalomba helyezett autók száma 60,5 százalékkal, vagyis mintegy 86,5 ezer darabbal 56,5 ezer gépkocsira csökkent az előző év hasonló időszakához képest. A Datahouse Kft. szerint az idén novemberben forgalomba helyezett autók száma 65,7 százalékkal 3460 darabra esett az előző év utolsó előtti hónapjával összehasonlítva, míg a kishaszonjárművek piaca 53 százalékkal, 789 forgalomba helyezett teherautóra szűkült.

A Jato szerint a Suzuki értékesítette a legtöbb járművet, és 494 eladott személygépkocsival a piac 13,4 százalékát uralta. A japán autógyártó eladásai átlagosnak mondható 62,3 százalékos visszaesést szenvedtek éves összehasonlításban, miközben a Toyota, a Ford és az Opel 70 százalék körüli visszaesést könyvelték el.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink