Gyártósor Miért késik az új Toyota Prius?

Miért késik az új Toyota Prius?

Biró Csongor | 2014.07.03 08:53

Miért késik az új Toyota Prius?

A Toyota fél évvel tolta el a negyedik generációs Prius gyártását 2015 tavaszáról 2015 decemberére, miután a cég mérnökei nincsenek kész sem az új hibrid rendszerrel sem, a jármű új architektúrájával.

Hirdetés

A jármű gyári kódja 690A, az első prototípus idén novemberre várható. A következő generációs Prius konnektorból tölthető változatára 2016 októberéig várni kell, akkor tervezik a gyártás megindítását.
Sajtóhírek eltérően magyarázzák a késés okát. Egyesek tudni vélik, hogy a mérnökök és az ügyvezetés nem elégedettek a jármű fogyasztási adataival (a feladat az volt, hogy 10 százalékkal fogyasszon kevesebbet a jármű, mint a jelenlegi, ami nagyjából 3,5 literes elméleti fogyasztást eredményezne 100 kilométerenként), ezért további beállításokra van szükség, mielőtt véglegesítik a karosszéria méreteit és formáját. A Toyota hivatalosan nem erősítette meg a csúszást, semmilyen információt nem adnak általában a terveikkel kapcsolatosan.

A Prius jelenlegi, harmadik generációja

Szatosi Ogiszo, a Toyota egyik tervezési vezetője sem kommentálta a késést, de azt az Automotive News magazinnak elárulta, hogy forradalmi technológiák hírnöke lesz az új Prius: ez az autó kapja meg az újgenerációs hibrid hajtást (kisebb, könnyebb és hatékonyabb lesz, mint a jelenlegi) és a Toyota új moduláris építőkészletét is (ez megsokszorozza a különböző modellek közös alkatrészeit). Mivel kiemelkedő fontosságú a jármű a Toyota kínálatában, a vállalat mérnökei inkább több időt szánnak rá, de amíg nem tökéletes az autó, nem rukkolnak ki vele. A Toyota 1997 óta gyártja a Priust, ez a világon a legtöbb példányban eladott hibrid, a versenytársak a nyomába sem érnek. 2012-ben és 2013-ban egyaránt több mint egymillió Priust értékesítettek világszerte, legtöbbet Japánban.

Az új hibrid hajtásnak motorok és járműtípusok szélesebb körének kell megfelelnie, a Priuson kívül a kisebb Prius C-be és a Camry méretű nagyautókba is bekerül. Takarékosságán javít új belső égésű motorja, amelynek a mostani 38,5 százalékról 40 százalékra javítják a hőenergia-hatékonyságát. A cél, hogy minél kevesebb energia vesszen kárba.

A legnagyobb dobásra azonban még várni kell, a Toyota által bemutatott új energia-hatékony csipeket csak 2020 környékén építik be az autókba. Ezeknél a vezérlőelektronikában történnek radikális változások, szilícium-karbid teljesítmény félvezetőket alkalmaznak, amivel 10 százalékkal csökkentik az energia felhasználást és így a jármű fogyasztását.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink