Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komissziózás adatszemüvegben
A Volkswagen jobban ki akarja használni a termelés során a kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségeket. Wolfsburgban megkezdődött az adatszemüveg felhasználása a gyártósoron.
3D-s adatszemüveget használ a Volkswagen a wolfsburgi gyárában a komissziózás során. Ezzel növekszik ennek a folyamatnak a megbízhatósága. A bevezetést három hónapos kísérleti fázis előzte meg – írta a német automobilwoche.de szaklap. A szemüveg automatikusan megjelenít minden szükséges információt a felhasználó számára, ilyen például a cikkszám. Érintéssel vagy hangvezérléssel lehet kezelni a szemüveget, utóbbinál a munkatársak mindkét kezükkel szabadon tudnak dolgozni. A szemüvegben lévő kamera látja el a vonalkódleolvasó funkciót, ha valaki egy jó alkatrészt fog meg akkor azt zölddel jelzi, ha rosszat, akkor pirossal.
Szemüveg vonalkódleolvasóval: a dolgozóknak pirossal jelzi, ha rossz alkatrészhez nyúlnak |
– A digitalizáció már megjelenik a termelésben. Az adatszemüveg új szintre emeli az együttműködést az ember és a különböző számítástechnikai rendszerek között – mondta Reinhard de Vries, a wolfsburgi üzem logisztikájáért felelős vezető.
A dolgozók fokozatosan ismerkednek az új technológiával, a személyes adatok felhasználása önkéntes alapon történik. A szemüveg is hozzájárulhat, hogy az új alkalmazottak is gyorsabban vegyék fel a tempót a Volkswagen-gyárban. Jelenleg harmincan használják különböző területeken, például ott, ahol a szélvédőkkel vagy a kardántengelyekkel dolgoznak. Az első pozitív tapasztalatok alapján azt tervezik, hogy más területeken is alkalmazzák majd az adatszemüveget és a konszern más márkáinál is bevezethetik a használatát.