Intelligens csomagolás: az autóipar különleges megoldásokat követel

Szerző: DS Smith | 2017.05.11. 10:00

A csomagolóipar már régen többet jelent, mint a raklap, a kartondoboz és a zsugorfólia hármasa, az autóipar által megkövetelt különleges igények már eleve túlmutatnak ezeken a megoldásokon. A megfelelő csomagolás kiválasztásával rengeteg idő és költség takarítható meg, radikálisan csökkenthetőek a kockázatok, emellett az értékesítés volumene is növelhető. A DS Smith PackRight koncepciójáról Tóth Lászlóval, a DS Smith automotive szegmensének sales-managerével és Greksza Györggyel, a PackRight Center menedzserével beszélgettünk.

– Milyen előnyöket biztosít egy megfelelő csomagolás?
G. Gy.: A csomagolóanyag akkor működik a legjobban, ha „láthatatlan” marad: becsomagoláskor maximálisan hatékony, a logsztikai folyamat alatt védelmet biztosít, a termék felhasználása helyén pedig nincs felesleges hulladékképződés. A DS Smith különös figyelmet fordít arra, hogy a cég által kifejlesztett csomagolási megoldások a disztribúciós lánc minden egyes pontján megfeleljenek a feléjük támasztott igényeknek. Ezért igyekszünk minél alaposabban felderíteni a gyártás, raktározás, be- és kicsomagolási folyamatok, szállítás és újrahasznosítás körülményeit.

Greksza György

– Az autóiparban az innováció mellett a beszállítók irányába támasztott folyamatos költségcsökkentési elvárások a jellemzőek. Hogyan tud ehhez hozzájárulni a csomagolás?
T.L.: Partnereinknek hosszú távon fontos, hogy milyen költségtakarékos megoldások állnak rendelkezésére. Az autóiparra jellemző, hogy a projektek általában hosszú lefutásúak és az OEM-ek évről évre költségcsökkentési elvárásokat támasztanak a beszállítói lánc szereplői felé. Az autóipari csomagolási megoldások terén szerzett sok éves nemzetközi tapasztalatunk alapján a valódi értékteremtést nem az aktuális csomagolóanyagok árának – és ahhoz kapcsolódóan a műszaki tulajdonságaiknak – csökkentésében látjuk, sokkal inkább a létező csomagolási megoldások újragondolásában és újratervezésében, a megváltozott felhasználási és logisztikai szempontokhoz történő igazításában.  A megtakarítás ezért nem feltétlenül a csomagolás egységárában, hanem fajlagosan, több tényező együttes hatásaként mutatható ki. Számos esetben tapasztaltuk, hogy bár a csomagolás egységára az újratervezés után a korábbi megoldáshoz képest magasabb, az újragondolt design miatt a jobb térkihasználás és ezáltal kedvezőbb raktározási-, anyagmozgatási- és fuvarköltségek jelentős megtakarításokat eredményeztek logisztikai területen. Ugyanakkor egy megfelelően átdolgozott csomagolási megoldás a termelési hatékonyságra is kedvező hatással lehet azáltal, hogy mennyire gyorsan, könnyen, hatékonyan sikerül becsomagolni az adott terméket, alkatrészt.

 – Köztudott hogy a DS Smith Európa egyik vezető hullámkarton gyártó vállalata. Az autóipari partnereik részére csak papír alapú csomagolási megoldásokat szállítanak?
T.L: Valóban, a DS Smith csoport négy stratégiai üzletágából három – Packaging, Recycling, Paper –a papírhoz kapcsolódik. Ugyanakkor csomagolási megoldásainkban – és különösen igaz ez autóipari területen – anyagsemlegesen gondolkodunk, ami azt jelenti, hogy amennyiben a ránk bízott fejlesztési feladat megkívánja, megoldásainkban képesek vagyunk fa, fém, műanyag, papír, textil alapanyagokat is alkalmazni. Akárcsak az autóiparban, az innováció cégünknél is kiemelt fontossággal bír. Bízunk benne, hogy az újrahasznosított papírból készülő PaPillOn® márkanevű, innovatív termékcsaládunkat, mely palettát, raklapfedőt és konténert foglal magába, autóipari partnereink is értékelni fogják.  A termékcsalád gyártását idén kezdjük, a DS Smith csoporton belül először itt, Magyarországon.

Tóth László

– A termékgyártás melyik fázisában érdemes bekapcsolódnia a csomagolástervezésnek?
G. Gy. A DS Smith által kidolgozott PackRight koncepció lényege, hogy a csomagolással akkor lehet maximalizálni a hatékonyságot, ha a csomagolástechnikai szakembereink már a termékfejlesztési fázisba is be tudnak kapcsolódni. Olyan potenciális problémákra tudjuk felhívni a partnereink figyelmét, amivel munkánk során mi már találkoztunk. Kiemelném, hogy a DS Smithnél nagy súlyt fektetünk a megszerzett ismeretek és autóipari szaktudás megosztására, hiszen kollégáink bátran támaszkodhatnak az Európa-szerte megtalálható, hamarosan 50 egységet számláló PackRight központban dolgozó 600 designer szakmai tapasztalatára.

– Miben tud segítséget nyújtani, és hogy működik a PackRight Center?
G. Gy.: A PackRight Centerben szervezett workshopokat komoly szakmai felkészülés előzi meg, melynek keretében számos információt, szempontot és körülményt mérünk fel, annak érdekében, hogy a lehető legoptimálisabb csomagolási megoldást fejlesszük ki. Ebben a fázisban jellemzően nagyon sok kérdést teszünk fel, köztük néha olyan kérdéseket is, melyekre nem feltétlenül számítanak egy csomagolóanyag beszállító részéről. Olyan design eszközeink vannak, amelyek 3D-tervezésnél, anyagszilárdsági számításoknál, logisztikai költségtervezésnél vagy éppen ökológiai lábnyom (carbon footprint) számításnál használatosak. A workshopok keretében ezekre az eszközökre, valamint a DS Smith helyi- és cégcsoportszintű szaktudására támaszkodunk. A csomagolni kívánt termék vagy alkatrész egyedi jellemzőit és a feltárt gyártás és logisztikai információkat szem előtt tartva fejlesztjük ki csomagolási megoldásainkat. A workshop persze akkor a leghatékonyabb, ha partnereink részéről minél több szakterület van jelen, preferáltan csomagolástechnikus, gyártási, logisztikai, minőségirányítási és beszerzési szakember. PackRight workshopjaink keretében célunk, hogy a csomagolással szemben támasztott összes szempont szem előtt tartása mellett, a workshop végére akár kézzelfogható, kipróbált és jóváhagyott megoldást fejlesszünk ki.

DS Smith Packaging Hungary Kft
Tel.: +36 30 338 6301
www.dssmithpackaging.hu
sales.hungary@dssmith.com

(x)

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink

Ezt olvasta már?