Gyártósor Az Opel-gyárban jártunk – szerelősor

Az Opel-gyárban jártunk – szerelősor

Biró Csongor | 2015.06.25 14:01

Az Opel-gyárban jártunk – szerelősor

Képes beszámolónk utolsó részében a szentgotthárdi motorok szerelősorán dolgozók munkájába pillantunk bele. Segítségünkre van Kovács László részlegvezető.

Hirdetés
Hamarosan négy műszakban dolgoznak Szentgotthárdon. Heti 20 műszak a maximum
A Flex gyár erőssége a rugalmasság, de az ergonómia is példás
A háttérben lévő házi fejlesztésű robotot gyári karbantartók építették, két ember munkáját váltja ki. Tesztelés alatt áll
Magyar alkatrészeket, például turbótöltőket is beépítenek
Balra dízel, jobbra a benzines szerelősor. A dízel szerelősoron majd 90-en dolgoznak egy műszakban, három műszak a jelenlegi norma
Négyből három motor dízel jelenleg. A logisztikai szolgáltatásokat és a motorleszedést is kiszervezték
Kész motorok várnak az elszállításra, nyolcas kalodákba kerülnek
Kittládák könnyítik a szerelést
Kovács László azt mutatja be, mennyire könnyen mozgatható a motortartó bak
Benzinmotor jelenleg 84 másodpercenként jön a le sor végéről, de nyártól, a leállást követően 49 másodpercre rövidül a folyamat. Ma egy műszakban kb. 330 motor készül el, de nyártól 510
A dízelek már most is 60 másodperc alatt készülnek el
Üzemanyag ellátó rendszer alkatrészeinek szerelése – később ezt héliumos szivárgás vizsgálattal ellenőrzik - a molekulányi szivárgást is feltárják
Minden tizedik Opelben itteni szív dobog
Hirdetés

Kiemelt Partnereink