Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
125 éve termel a Scania
Vasúti kocsik gyártásával kezdte tevékenységét a cég, amelynek gyártósorairól immár hálózatba kapcsolt járművek is legördülnek. Bemutatjuk a színes ipartörténet fontosabb mérföldköveit.
A magántulajdonban lévő svéd cég 1891-es alapításától a mai napig számos pénzügyi nehézségnek és felvásárlási kísérletnek állt ellen. A Scania sikereihez Magyarország is hozzájárul - a 2005-ben megalakult Scania CER (Közép-Kelet Európa) régióban Csehország és Szlovákia részvételével erősíti a piacot. A Scania Hungária Kft. 1995-ben jött létre. Az első saját tulajdonú biatorbágyi szerviz 1998-as létrejöttét további hat másik követte, a nyugati országrészben Nagykanizsán, Lébényben, Kaposváron, valamint keleten a Budapest-Keleti, a tiszaújvárosi és a szegedi telephely megalakulása.
Az alábbiakban a 125 éves globális történelem fontosabb állomásainak rövid leírása olvasható.
1891. A nyitott áru- és normál utasszállító vasúti koc sikat gyártó vállalatot, a Vabist megalapították Södertäljeban. Nagyjából 20 évvel később jött létre a Scania-Vabis a Vabis, valamint a malmöi székhelyű gépgyártó vállalat, a Scania egyesülésével.
1923. August Nilsson, a Scania-Vabis tervezőmérnöke, kifejlesztett egy négyhengeres felülszelepelt motort. Mind a tehergépkocsik, mind a buszok profitálhattak erejéből és megbízhatóságából.
1936. A Scania-Vabis kifejlesztette első dízelmotorját, ami a sajtótesztek során lenyűgözte a szakújságírókat: – Meglepetésemre alig hallottam a motor hangját. De a hatását annál jobban éreztem: a busz úgy gyorsult, mint a kilőtt nyílvessző – írta egyikük a tesztút után.
1961. A Scania-Vabis Brazíliában, São Paulo közelében, São Bernardo do Campoban megnyitotta első Svédországon kívüli gyártóegységét.
1969. A Scania bemutatta 350 lóerős 14 literes V8 turbófeltöltős motorját. Abban az időben Európa legerősebb tehergépkocsi motorjának számított, és egyúttal megtestesítette a Scania alacsony fordulatszám melletti nagy nyomaték filozófiáját.
1980. A Scania bevezette a 2-es szériát, az első modulárisan megtervezett járműcsaládot.
1988. Bevezették a 3-as szériát, ami egy évvel később megnyerte a Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat. Az új termékcsaláddal a Scania képessé vált az ügyfelek igényeire szabott tehergépkocsikat gyártani. 2015-ben ezt a típust választották „Minden idők legjobb teherautójának” a brit Commercial Motor magazinnál.
1995. A 3-as után a 4-es szériát is bevezették, ami egy évvel később megkapta a Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjat.
2000. A Scania egymilliomodik járműve elhagyta a gyártószalagot.
2003. Bemutatkozott a Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető (YETD) verseny. Számos győztest koronáztak meg azóta.
2009. A Scania bevezette a Scania Touring távolsági buszt. Történelmi lépésnek könyvelhető el, hogy a Scania a kínai felépítménygyártóval, a Higerrel közösen gyártja Kínában a buszokat a világpiacra.
2010. 730 lóerővel a Scania új V8 motorja a világ legerősebb tehergépkocsi motorja lett, amely kimagasló üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik.
2011. A Scania a törvényi előírások hatályba lépése előtt két évvel mutatta be Európa első Euro6-os tehergépkocsiját.
2013. Bemutatták az új, hosszú távú fuvarfeladatokra tervezett Streamline termékcsaládot.
2015. A Scania átadta százötvenezredik hálózatba kapcsolt járművét.
A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 44 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2015-ös évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 94,8 milliárd svéd koronát, míg üzemi eredménye 9,6 milliárd svéd koronát tett ki. |