Új üzemanyagot fejlesztettek ki a Seat segítségével

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.04.03. 07:01

A szennyvizet környezettudatos módon üzemanyaggá kell alakítani. Ez a válasz a környezetünkkel szemben jelentkező kihívásokra.

Hogyan lehet újrahasznosítani az egyre szűkösebb forrást, a vizet? Hogyan lehet alternatív energiaforrásokat találni, hogy meg tudjunk küzdeni azokkal a komoly szennyeződésekkel, amelyek miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be olyan városokban, mint Madrid és Párizs?

Az Aqualia által a Seat partnereként létrehozott új bio-üzemanyag gyártása és a felhasználása a benzinhajtású gépjárművekkel összehasonlítva 80%-kal csökkenti a széndioxid kibocsátást, ami válasz lehet a környezetünkkel szemben jelentkező kihívásokra.

A szennyvíz bio-metánná alakítása

A kezelőüzemekben, tartályokban fizikai szűrési folyamattal elválasztják a vizet a szennyeződésektől, amit egy fermentációs kezelési folyamatot követően gázzá alakítanak át. A tisztítási és dúsítási folyamat után a biogázt üzemanyagként lehet hasznosítani.

Amire ez elég

A földgömböt évente százszor lehetne körbeutazni. Egy gépkocsi közel ötmillió kilométert tud megtenni egy 50 ezres lakosú város által elhasznált vízből készült bio-üzemanyaggal, amit egy közepes méretű tisztító üzemben egy év alatt nyernek ki. Más szavakkal ez azt jelenti, hogy száz alkalommal tudná megkerülni a földgömböt, vagy hatszor tehetné meg az utat a Holdig és vissza.

Minden évben 4 ezer hektóköbméter szennyvizet kezelnek Spanyolországban. Ez nagyságrendileg 1.5 millió olimpiai méretű úszómedence űrtartalmának felel meg.

150 autó naponta

Egy közepes méretű üzem napi szinten 10 ezer köbméter szennyvizet képes kezelni, és ezer köbméter bio-metánt termel, ami több mint 150 gépkocsi számára elegendő naponta 100 kilométer megtételéhez.

A sűrített földgáz üzemelésű autók alternatívát jelentenek a forgalomkorlátozásokkal szemben. Ezzel a megújítható bio-üzemanyaggal a sűrített földgáz üzemelésű (CNG) autókat is meg lehet hajtani, ennél fogva a kibocsátások a benzinhajtású gépkocsikkal összehasonlítva akár 80 %-kal is csökkenthetők.

Mindezen túl az olyan földgázhajtású típusok, mint a Seat León TGI, a Seat León ST TGI, a Seat León ST és a Seat Mii Ecofuel nem estek forgalomkorlátozás alá a közelmúltban néhány európai nagyvárosban – mint Madridban és Párizsban – bevezetett korlátozások idején.