Gyártók Új célokért hajt az Audi Amerikában

Új célokért hajt az Audi Amerikában

autopro.hu/B.B. | 2017.06.14 06:30

Új célokért hajt az Audi Amerikában

Alaposan felturbóznák értékesítéseiket az Egyesült Államokban a négykarikások. Ennek egyik kulcsa az az agresszív termékpolitika lehet, ami komoly előnyhöz juttathatja őket a többi gyártóhoz képest.

Hirdetés

Vakarhatja a fejét a német prémiumkocsik USA-beli „túlsúlya” miatt aggódó Donald Trump, hiszen a mostaninál jóval több személykocsit, ezek közül is főleg SUV-ot kíván eladni az Audi Amerikában, árulta el a gyártó tengerentúli termékfejlesztésért felelős vezetője. Barry Hoch szerint az óceán túlpartján óriási a kereslet az egyre csak növekvő SUV-ok iránt, amire a legjobb példa a versenytárs, a Mercedes GLS modellje.

Annak ellenére, hogy az Audi egy zsúfolt piacban látta meg a növekedési lehetőséget, a márka tengerentúli vezetése optimista. Erre jó okuk is van, hiszen épp egy agresszív termékfejlesztési ciklus közepén állnak: 2018 végéig szinte a termékpaletta összes tagja átesik valamilyen frissítésen, ezen felül tavasszal az A5 és az S5 Sportback is bemutatkozik az USA piacán. A 18 hónapos, 14 modellt érintő megújulás ráadásul egy amúgy sem rossz időszakot igyekszik még tovább javítani, hiszen a gyártó amerikai értékesítései 77 hónapja folyamatosan növekednek. Ennek köszönhetően az Audi ma már a 2010-es eladások dupláját produkálja.

Bár a dízelbotrány talán az Egyesült Államokban hozta legnehezebb helyzetbe a prémiumgyártót, a termékfrissítést követően várhatóan komoly versenyelőnnyel számolhatnak az ingolstadtiak, hiszen más gyártókhoz képest nekik lesz a legfrissebb modellpalettájuk. Mivel a piac többi szereplője sem pihen, hátradőlni persze nem lehet, Barry Hoch szerint a lendület fenntartásához továbbra is teljes gőzzel kell majd dolgozni, írja az autonews.com.

A szakember külön kiemelte az A5 modellt is, amivel reményeik szerint egy újabb rést sikerül kihasználniuk. A németek úgy számolnak, ez a modell főleg azoknak a vevőknek nyújthat alternatívát, akik mindenképpen a prémiumkategóriában keresgélnek, de nem akarnak beszállni a SUV-őrületbe. Hasonló „anti-SUV” lehet az A4 allroad is, amelyből a gyártó szintén növelné az amerikai eladásokat. Bár az USA piacán túl nagy esély nincs rá, az valószínűleg már csak a hab lenne a tortán, ha az Audi ezzel a stratégiával valamelyest megtörné a SUV-ok utóbbi időben tapasztalt diadalmenetét, és a változást maga javára fordítaná.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink