Gyártók Vége a német aranykornak Amerikában?

Vége a német aranykornak Amerikában?

autopro.hu/B.B. | 2017.08.08 08:30

Vége a német aranykornak Amerikában?

Zsugorodó piac és egy igencsak ígéretes konkurens – alig kezdték meg a Tesla Model 3 gyártását, a német prémium triónak ezentúl jóval nehezebb feladata lehet a tengerentúlon. A júliusi eladásokban is látszik a megtorpanás.

Hirdetés

Egyszer fent, egyszer lent – nagyjából így lehetne leírni, mi vár a német autógyártókra az Egyesült Államokban. Míg nemrég Donald Trump még arról panaszkodott, hogy a VW, a Daimler és a BMW túl sok kocsit ad el az USÁ-ban, addig pár hónap alatt fordult a kocka, és a Tesla Model 3-mal komoly vetélytárs bontakozott ki egy igen telített szegmensben.

Hiába derült ki, hogy míg Elon Musk a 35 ezer dolláros alapárú Model 3-mal villanynépautót ígért a piacnak, addig a típus ára a nagyobb hatótávval és az önvezető funkcióval kiegészítve már a 60 ezer dollár felé közelít, az európai prémiumgyártók ellen az újdonság, az egyediség és a szokatlanság erős fegyver lehet a Tesla kezében.

A Model 3-nak szinte csak az alapára azonos a Mercedes C-osztályéval vagy az Audi A3-éval, ám a Tesla célközönsége így is nagyban lefedi a németek potenciális fogyasztórétegét. Jessica Caldwell autókereskedelmi elemző szerint nem probléma a luxuskategóriás árazás, a nagyvárosi, viszonylag keveset utazó, mégis saját autóra vágyó embereket a Model 3 sokkal inkább képes megszólítani, mint például egy C-osztály.

A három német konszern ráadásul a Teslát leszámítva is nehézségekkel küzd, a legfőbb ilyen az amerikai piac zsugorodása. A BMW hármas sorozatából júliusban például 40 százalékkal fogyott kevesebb, a bajorok összesen pedig 15 százalékkal kevesebb kocsit adtak el a hetedik hónapban. A Mercedesnél sem sokkal jobb a helyzet, az összeladások 9,2 százalékának csökkenéséért leginkább a C-osztály értékesítésének 22 százalékos zuhanása felel.

A németek prémiumok közül egyedül az Audi tudta pluszban zárni a hónapot az USÁ-ban, a Q7 és az A5 jóvoltából a márka 2,5 százalékkal növelte eladásait.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink