Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
VW és Fiat: gyenge pont a guminyomás-ellenőrzés
A németek és az olaszok is a minimum megugrására törekedtek: az asszisztens csak az engedélyeztetéskor is vizsgált esetekben szól az abroncsok nem megfelelő nyomásáról.
Hibás guminyomás-ellenőrző rendszert épít autóiba a Volkswagen és a Fiat – erre a következtetésre jutott a Transport & Environment. A környezetvédő szervezet tizenhat eltérő szituációban vizsgált meg egy Volkswagen Golfot és egy Fiat L500-at, az elektronikus ellenőrzőrendszer viszont csak azokban az esetekben figyelmeztetett a nem megfelelő beállításokra, amiket a rendszer hatósági engedélyeztetése során is vizsgálnak.
A konkrét tesztnél ez azt jelentette, hogy a Golf kiegészítője a tizenhatból mindössze két esetben, míg a Fiaté egyszer sem működött megfelelően - írja az Automobilwoche.
A felmerült vádakat mindkét gyártó visszautasította, kommentálni viszont nem kívánta. A VW szerint a kiegészítőket a hatósági jóváhagyások előtt minden esetben több millió tesztkilométeren keresztül próbálgatják, a lehető legkülönfélébb időjárási viszonyok között.
Egyik gyártónak sem jönne jól, ha alaposabb vizsgálat indulna a hivatalosan szabályos és jól működő, ám a mostani felmérés szerint mégsem megbízható kényelmi és biztonsági funkció miatt – még akkor sem, ha nem is kell miatta új, dízelbotrány méretű esetre számítaniuk.